י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הטלטלנו בין חיים למוות"

120 ילדים לא מחוסנים דיווחו על התסמונת המסוכנת

נער בן 16 אושפז לאחר שלקה בתסמונת הנדירה 'פימס' ונזקק להנשמה | בבית החולים האשדודי שם אושפז, עדכנו כי מדובר באירוע התשיעי שמגיע אליהם | עד כה מעל 120 ילדים דווחו עם התסמונת בארץ

120 ילדים לא מחוסנים דיווחו על התסמונת המסוכנת
חולת קורונה מחוברת לאקמו צילום: דוברות ביה"ח סורוקה

בבית החולים אסותא באשדוד, מאושפז מזה כשבוע נער בן 16, לאחר שהתלונן על חום ונפיחות בבלוטת הלימפה.

מבירור המקרה של צוות בית החולים, נמצא שהנער סובל מדלקת 'פימס', עליה דיווחנו ב'בחדרי' רבות בשבועות האחרונים. מדובר בדלקת רב מערכתית שתוקפת בעיקר ילדים ונערים המחלימים מקורונה.

התסמונת מאופיינת בתסמינים דוגמת חום, פריחה, כאבי בטן, חוסר תיאבון, חולשה, ירידת לחץ דם ולעיתים בעיות בלב ועלולה להוביל לקריסת מערכות. התסמונת הובילה את הנער בן 16 לקריסת מערכות, בעקבותיה הונשם.

כעת, מצבו בשיפור ניכר והוא מתעתד להשתחרר לביתו. זהו המקרה התשיעי של התסמונת PIMS (פימס) רק בבית החולים אסותא באשדוד בשנה האחרונה.

שלושה מתוך תשעת הילדים הונשמו ושניים נזקקו לחיבור למכונת לב ריאה (אקמו). כל הילדים החלימו לאחר טיפול בבית החולים.

אמו של הנער בן 16 שלקה בתסמונת, חנה כהן אלורו אמרה: "פונה לכל המתלבטים והתוהים שאני מבינה את החשש לחסן ילדים ונערים, החיסון הוא באמת חדש וחסר מידע מושלם, אבל בין תופעות לוואי מחיסון לבין לחיות יש פער מטורף והלוואי ואף אחד לא יצטרך לעבור מה שעברנו השבוע שהטלטלנו בין חיים למוות וגם עכשיו עוד שיקום ארוך לפנינו".

עוד הוסיפה האם, "כמו כן, מי שהחלים כדאי לשים לב ממש ולפנות להבדק במקרה חום וכו' כי גילוי מוקדם מציל חיים".

ד"ר טל ברוש מנהל יחידה באסותא: "תסמונת פימס, על אף שאינה שכיחה, כבר דווחה במעל מאה ועשרים ילדים במדינת ישראל. התסמונת לעתים קרובות חמורה ומסכנת חיים. חשוב להבהיר שתסמונת זו מעולם לא דווחה בילדים שחוסנו כנגד קורונה, ולדעתי צריכה להיות במכלול השיקולים של הורים, ילדים ורופאים לגבי חיסון קורונה".

מנהלת היחי' למחלות זיהומיות בילדים בוולפסון, ד"ר דיאנה טשר אמרה: "תסמונת פוסט קורונה מופיעה בין שבועיים לארבעה לאחר ההידבקות. התסמינים הם חום גבוה, כאבי בטן, הקאות וחולשה".

קורונה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד