ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מכחיש את הפרסום

שר החוץ הרוסי: מרגלים רוסים לא גנבו נוסחה של אסטרהזניקה

שר החוץ הרוסי מכחיש את הדיווחים כי מרגלים רוסים גנבו את נוסחת החיסון של אסטרהזניקה הבריטית. "אני לא חושב שמישהו יתייחס ברצינות לאמירות המופרכות האלה"

שר החוץ הרוסי: מרגלים רוסים לא גנבו נוסחה של אסטרהזניקה
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צילום: Miriam Alster/FLASH90

שר החוץ הרוסי אומר כי הוא לא מתייחס ברצינות לכתבה "לא מבוססת" שפורסמה בעיתון בריטי, שטען כי רוסיה גנבה את נוסחת החיסון של אסטרהזניקה, וייצרה איתו את החיסון הרוסי ספוטניק 5.

"הטענות בעיתונות הבריטית לפיה מרגלים רוסיים גנבו את התוכנית לחיסון אוקספורד-אסטרהזניקה מתוצרת בריטניה אינן מבוססות", אומר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. בנאום שנשא במסיבת עיתונאים בעיר הבירה של קזחסטן, נור-סולטן, אמר לברוב, "באשר לשותפים הבריטיים שלנו ומערביים אחרים, אני לא חושב שמישהו יתייחס ברצינות לאמירות המופרכות האלה".

לברוב התייחס לדיווחים כי אנשים חוו קרישת דם לאחר שקיבלו את החיסון הבריטי, ואמר כי "לא אירעו מקרים כאלה עם ספוטניק", כך אמר לברוב על פי סוכנות הידיעות TASS הרוסית. "אני חושב שכל מי שמעוניין יסיק לעצמו מסקנות". בסך הכל רשמה רוסיה כ-430,000 מקרי מוות הקשורים לנגיף הקורונה, ואילו מספר המתים בבריטניה עומד על כ-137,000.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים" שירותי הביטחון הבריטיים אומרים כי בידם הוכחה שאחד ממרגליו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין גנב את הנתונים החיוניים של נוסחת החיסון הבריטי שפותח על ידי אוקספורד/אסטרהזניקה. ה'סאן' הבריטי נתן כותרת SPUTNICKED בתרגום לעברית "ספוט-גנוב" כדי לציין את גניבת החיסון.

לטענתם, יש להם הוכחה לכך שנגנבו נתונים חיוניים מחברת התרופות - כולל התוכנית עבור חיסון נגד קורונה, חיסון הספוטניק הרוסי עובד עם הטכנולוגיה שדומה לחיסון שעוצב באוקספורד.

צוותי האבטחה בטוחים שהחיסון הועתק. לטענת הבריטים הנתונים נגנבו על ידי סוכן זר באופן אישי. כבר בשנה שעברה דווח בבריטניה כי הם "יותר מ-95 אחוז בטוחים שהאקרים בחסות רוסיה גנבו מידע מגופים בבריטניה, בארה"ב ובקנדה שפיתחו חיסון נגד קורונה".

רוסיה אסטרהזניקה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד