י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שלטון או מנדטים

יממה אחרי הכרזת יולי אדלשטיין: סקר חדש בחן את התוצאות

סקר מנדטים חדש ברקע הכרזתו המפתיעה של יולי אדלשטיין שמתמודד על הנהגת 'הליכוד', ולפיו רוב עצום של מצביעי המפלגה מעדיפים את נתניהו | אם אדלשטיין ינצח, הליכוד יאבד מכוחו ומפלגות ימין-מרכז יזכו ב"פירות" | בנט שומר על כוחו, ליברמן נחלש וסער על סף לאחוז החסימה

יממה אחרי הכרזת יולי אדלשטיין: סקר חדש בחן את התוצאות
נתניהו/אדלשטיין צילום: דוד כהן, פלאש 90 / לע"מ

ברקע הכרזתו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין על התמודדות על הנהגת מפלגת 'הליכוד' מול בנימין נתניהו, סקר חדש התפרסם הערב (שלישי) ב'חדשות 12', אשר בדק את ההשלכות של הדרמה הפוליטית.

אם היו מתקיימים היום פריימריז על הנהגת המפלגה, 86% מכלל המשיבים שמגדירים את עצמם כבוחרי 'הליכוד' היו תומכים בנתניהו לעומת 6% בלבד באדלשטיין. מדובר בנתון מפתיע, האחרון נבחר למקום ראשון בפריימריז של הרשימה, כלומר מס' 2 ברשימת הליכוד לכנסת אחרי היושב ראש בנימין נתניהו, אם כי צריך לציין שרק מתפקדי 'הליכוד' בוחרים את היו"ר.

למרות התבוסה המסתמנת, נבדק בסקר שערך מכון 'מדגם' של מנו גבע, איך היתה נראית המפה הפוליטית באם אדלשטיין היה מנצח היום את הבחירות הפנימיות בליכוד. לפי התוצאות, מפלגת 'הליכוד' היתה נחלשת לשפל של 20 מנדטים בלבד, כשבני גנץ, אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ' מתחזקים על חשבונה עם 11 מנדטים לכל אחת מהמפלגות.

בנוסף, אם אכן אדלשטיין היה עומד בראשות הליכוד, אזי יאיר לפיד ו'יש עתיד' היו משיגים גם כן 20 מנדטים - ובכך פותחים מחדש את הקרב על המפלגה הגדולה ביותר בכנסת ועל הטלת המנדט להרכבת הממשלה, לאחר ש'הליכוד' מוביל בפער גדול כבר כמה חודשים ברצף ללא מתחרים.

בנוסף, נבדק מה דעתם של מצביעי 'הליכוד' על טענתו של אדלשטיין, כי נתניהו לא יכול להביא יותר את הליכוד לשלטון. 68% מהמשיבים לא מסכימים עם ההנחה הזאת, 17% מסכימים ו15% השיבו כי אינם יודעים.

יחד עם הסקרים התיאורטיים, פורסם גם סקר מנדטים, איך היתה נראית המפה הפוליטית לו הבחירות היו מתקיימות היום. לפי הסקר, 'הליכוד' עם 34, 'יש עתיד' עם 18, 'ש"ס' שומרת על כוחה עם 9, 'כחול לבן' שומרת על כוחה עם 8 מושבים, 'יהדות התורה', 'העבודה' ו'ימינה' של נפתלי בנט עם 7 מושבים כנסת כל אחת בנפרד.

'הרשימה המשותפת' עם 6, כך גם 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ'. 'ישראל ביתנו' ו'מרצ' נחלשות ומקבלות 5 מושבים כל אחת. 'תקווה חדשה' של גדעון סער ו'רע"מ' של מנסור עבאס על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

סקר מנדטים מפלגת הליכוד בנימין נתניהו יולי אדלשטיין פריימריז לראשות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד