י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פליטת הפה והסערה

סקר: לפיד מאמין לשטרן או נאלץ לגבות?

בסקר שפורסם אמש במהדורה המרכזית נשאלו הנסקרים בנוגע למניעיו של יו"ר 'יש עתיד' לפיד להעניק גיבוי לשר אלעזר שטרן בעקבות פליטת הפה בה חשף שגרס מסמכים | לפיד מאמין לגרסתו של שטרן או נאלץ לגבות ממניע פוליטי?

סקר: לפיד מאמין לשטרן או נאלץ לגבות?
אלעזר שטרן משוחח עם יאיר לפיד צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בסקר שנערך אמש במהדורה המרכזית של 'חדשות 12', נשאלו הנסקרים בין היתר על הסערה התורנית - פליטת הפה של השר לענייני מודיעים אלעזר שטרן, שחשף בראיון כי נהג לגרוס תלונות אנונימיות נגד מפקדים בעת שירותו הצבאי.

שאלת הסקר הייתה, האם לדעתכם לפיד מאמין לגרסתו של שטרן ולכן גיבה אותו, או האם הגיבוי שמעניק לפיד לשר ממפלגתו נובע משיקולים פוליטיים. לפי תוצאות הסקר, רק 18% מאמינים כי לפיד מאמין לגרסתו של שטרן, בעוד 53% סוברים כי הגיבוי שמעניק לפיד לשטרן נובע ממניעים פוליטיים.

פליטת הפה של שר המודיעין אלעזר שטרן (יש עתיד) הסעירה את המערכת הפוליטית ולעת עתה הסתיימה בפרישתו של שטרן המרוץ לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. יעקב פרי, בכיר לשעבר ביש עתיד שנזרק מהפלגה אחרי פרסום תחקיר שחשף כי שיקר בנוגע לשירותו הצבאי, התייחס אמש (שלישי) לסערת גריסת התלונות האנונימיות בה הסתבך השר שטרן וטען כי לפיד העניק לו גיבוי, רק בגלל אילוצים קואליציוניים.

"אינני חושב שזה תקין שקצין בצה"ל יגרוס חומר שמדבר אם זה על טוהר המידות ואם על נושאי אחרים", אמר פרי והוסיף "אני גם אישית מאוד לא אוהב את נושא המכתבים האנונימיים, מי שיגיש לי הארות או הערות על מינוי או מועמד טוב יעשה שיקבל את האומץ לב הציבורי ויאמר את זה באופן גלוי".

"צריך לבדוק, לא לגרוס. בעניין הזה דעתי חלוקה על דבריו של אלעזר. הוא איש מאוד ראוי וערכי אבל בנושא הזה אני חושב שזה לא ראוי שתלונות שמגיעות גם אם במכתבים אנונימיים יגרסו, הן מחייבות בדיקה. ניקח את המקרה האחרון של ראש השירות שהתמנה אתמול, התלונה הייתה אנונימית אבל הוועדה בדקה וזיכתה אותו או גרסה שאין במכתב הזה או בתלונות האלה בכדי לפסול את מינויו וכך צריך לעשות", אמר.

בהמשך, התייחס פרי גם לגיבוי שהעניק, יו"ר מפלגת יש עתיד השר יאיר לפיד, לשטרן וטען כי השיקולים של לפיד היו "לא רק מול שטרן והתפקיד אליו הוא מיועד אלא שלמות הקואליציה. ברגע שאתה מפטר שר וחבר חשוב ביש עתיד אתה גורם לזעזוע בקואליציה ואני מניח שיאיר הדבר הזה עמד בפניו או לפניו והוא החליט לסגור את הפרשייה בצורה בה הוא עשה. זו כמובן זכותו".

לדבריו, "בפניי לא מונחים כל השיקולים שהיו מונחים בפני יאיר ואני מקווה שהוא עשה החלטה נכונה. שאלתם אם אני בנושא הזה בעד או נגד הגריסה, הבעתי את דעתי ואמרתי שאני חושב שגם מכתבים אנונימיים מחייבים בדיקה יסודית על מנת שלא יסתננו לתפקידים בכירים אנשים לא ראויים".

בסקר שנערך אמש במהדורה המרכזית של חדשות 12, נשאלו הנסקרים האם לדעתם לפיד מאמין לגרסתו של שטרן ולכן גיבה אותו, או האם הגיבוי שמעניק לפיד לשר ממפלגתו נובע משיקולים פוליטיים. לפי תוצאות הסקר, רק 18% מאמינים כי לפיד מאמין לגרסתו של שטרן, בעוד 53% סוברים כי הגיבוי שמעניק לפיד לשטרן נובע ממניעים פוליטיים.

יאיר לפיד אלעזר שטרן יעקב פרי יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד