י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אנחנו משגעים את הציבור"

הוועדה אישרה: הקלה נוספת בהגבלות על מסעדות

לאחר שהוחלט על העברת המסעדות בחלל פתוח מהתו הירוק לתו הסגול, ובכך גם כאלו שאינם מחוסנים יכלו לשבת ולסעוד, היום החליטו בוועדת חוקה על הסרת מגבלה נוספת | ח"כ בן גביר "לכאורה היינו צריכים לחבק את הדיון הזה בשתי ידיים" 

הוועדה אישרה: הקלה נוספת בהגבלות על מסעדות
מסעדה סגורה בשל הקורונה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לפני מספר ימים אישרו השרים בקבינט הקורונה את העברת המסעדות הפתוחות מהגבלות התו הירוק - לתו הסגול. ההחלטה הגיעה בתמיכתה של ראש שירותי בריאות הציבור הדר' שרון אלרעי פרייס שטענה כי יש לשחרר מקומות פתוחים עם סיכון נמוך יותר. 

היום (רביעי), ברקע ירידה בנתוני התחלואה אישרה ועדת החוקה הסרת מגבלה נוספת - מסעדות בשטח פתוח יוחרגו ממגבלת התפוסה של אדם ל-7 מ"ר. עוד נקבע כי באזור הישיבה בשטח פתוח במסעדות נדרש מרחק של 1.5 מ' בין שולחן לשולחן.

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) אמר בדיון בוועדה: "לכאורה היינו צריכים לחבק את הדיון על מטר וחצי בין שולחנות בשתי ידיים אבל אנחנו משגעים את הציבור כל פעם עם תקנה חדשה. עוד הוסיף: "הציבור מבולבל. איפה האחידות? מבחינה משפטית אי אפשר שהגדרת מחלים ומחוסן תהיה שונה בין שתי ועדות כנסת. באיזה מבחן משפטי זה יעמוד?". 

אילנה גנס ראש מטה שירותי בריאות הציבור השיבה כי "המלצת משרד הבריאות הייתה ללכת על מרחק שני מטרים למרות שיש מדינות רבות בהן נקבע מטר וחצי וזה סוג של איזון המאפשר למודל להיות ישים, אחיד ולצמצם סיכונים".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב התבטא בנוגע לדבריו של בן גביר ואמר: "התהייה של ח"כ בן גביר מלווה אותנו שבועות ארוכים. חייבים לעשות הפקת לקחים אם חלילה יגיע גל חמישי. בגל הזה, במקום להגיע למתווה רציונלי מראש היינו צריכים לעשות פה כל הזמן הורדות ידיים. יש לנקוט בגישה מדתית מראש". 

 

ועדת החוקה קורונה מסעדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד