י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מעורר סערה

סמוטריץ' נגד הח"כים הערבים: "בן גוריון לא גמר את העבודה"

אחרי שחוק יסוד: ההגירה נפל, יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' הלך לדוכן ותקף את הממשלה - אך בשל קריאות ביניים של ח"כים מהמגזר הערבי, עבר לתקוף אותם בחריפות: "אתם פה בטעות" | אחת מחברות הכנסת מ'הרשימה המשותפת' טענה: "הימין מאיים בנכבה שנייה"

סמוטריץ' נגד הח"כים הערבים: "בן גוריון לא גמר את העבודה"
סמוטריץ' במליאה צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

עימות במליאה: יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' עורר היום (רביעי) סערה כשתקף בחריפות את חברי הכנסת מהמגזר הערבי, והאחרונים הגיבו.

סמוטריץ' עלה לדוכן לנאום לאחר נפילת חוק יסוד: ההגירה. בתגובה לקריאות ביניים מצד כמה מחברי כנסת מ'הרשימה המשותפת', תקף אותם בחריפות וטען שהם בישראל "בטעות". הם טענו שזה איום בנכבה שנייה.

"אני אתכם לא מדבר, אנטי ציוניים, תומכי טרור, אויבים", הטיח בפניהם. "אתם פה בטעות, כי בן-גוריון לא גמר את העבודה ולא זרק אתכם ב-48 - זאת האמת. אתכם אין לי שיג ושיח".

בתגובה, חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מ'הרשימה המשותפת' תקפה וצייצה: "אנחנו סופגים את הזוהמה הפשיסטית הזו כל יום בכנסת. אבל על תחשבו עלינו. תחשבו איך כל אזרח ואזרחית ערבים מרגיש כשאמירה כזו נאמרת כלאחר יד בפרלמנט. איך צעיר או צעירה מרגישים כשהימין מאיים בנכבה שניה".

"סמוטריץ אומר לחברי הכנסת הערבים; 'אתם כאן בטעות. בגלל בן גוריון'. אם היה חבר פרלמנט באירופה אומר דבר כזה כלפי היהודים בארצו היינו מכנים אותו בצדק 'אנטישמי' ו'ניאו נאצי'", טען חבר הכנסת מוסי רז מ'מרצ'.

בצלאל סמוטריץ' מליאת הכנסת מרצ מוסי רז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד