י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בשמחת נישואי הנכדה

האדמו"ר מצאנז הכתיר את בנו השני לרב הקהילה בארצות הברית

בהמשך להכתרת הבנים בעולם החסידות: האדמו"ר מצאנז הכתיר הערב בקבלת הפנים בחתונת נכדתו, את בנו ראש רשת הישיבות הגרימ"ד הלברשטאם, לרב קהילות צאנז בארה"ב. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על המהלך הדרמטי בחסידות, לחלק את הבנים בריכוזים מחוץ לנתניה

האדמו"ר מצאנז הכתיר את בנו השני לרב הקהילה בארצות הברית
הרבי מצאנז עם בנו הגרימ"ד הלברשטאם צילום: משה גולדשטיין

בהמשך להכתרת בני האדמו"רים בעולם החסידות, בחסידות צאנז הכתיר הערב (רביעי) הרבי מצאנז, את בנו השני, הרה"צ רבי יוסף משה דב הלברשטאם, ראש רשת הישיבות של צאנז, לרב הקהילה בארצות הברית. 

הערב במעמד קבלת הפנים בהשתתפות אלפי חסידים בשמחת נישואי נכדתו, בת לבנו הגרימ"ד הלברשטאם, ראש הישיבות של החסידות עם נכד גיסו של הרבי, הגה"צ רבי אפרים פישל מוטצען, רב קרית הבעש"ט בפתח תקווה, הכתיר הרבי את בנו, לרב הקהילות של צאנז בארה"ב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בהפתעה של ממש בחצר החסידות, שכן בחודש שבט בשנה שעברה בהפתעה גמורה הכתיר האדמו"ר מצאנז את בנו השלישי, הגאון רבי אברהם הלברשטאם, חתנו של האדמו"ר מסטראפקוב, לכהן כרבה של קרית צאנז בטבריה. המשב"ק הרב בערל שטמר, הכריז אז בשם הרבי על בנו כי הוא יכהן כרב הקהילה בקרית צאנז בטבריה.

הערב כאמור, הכתיר הרבי את בנו השני בעת מעמד קבלת הפנים בעת שנשא דברים כהרגלו במעמד זה. הרבי דיבר על כך שבשעת החופה יורדים האבות והסבים הקדושים, "אבל הם מתביישים בי כי מי אני ומה אני בעוונותי הרבים, אבל בני שהוא הרב של כל קהילות צאנז בארה"ב, האבות הקדושים גאים", אמר הרבי כמשיח לפי תומו ומתוך דבריו הבינו הכל כי הרבי מבקש במילים אלו להכתיר את בנו לרב הקהילה בארה"ב.

כאמור הבן השלישי משמש כרב קהילת צאנז בטבריה, הבן השני כרב קהילות צאנז בארה"ב, ואילו הבן הגדול הרה"צ רבי יחזקאל שרגא ברוך הלברשטאם, משמש כרב הצעיר של קרית צאנז בנתניה. 

הגרימ"ד הלברשטאם מכהן כראש רשת הישיבות בחצר החסידות ונחשב לדמות דומיננטית בחצר ובאחרונה אף נסע לביקורי חיזוק בארה"ב לחזק את החסידים המתגוררים בברוקלין, מונסי ולייקווד. 

הרבי מצאנז יוסף משה דב הלברשטאם חסידות צאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד