י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרפתקה מסוכנת

ישראל מאשרת: פעילות בינלאומית בניסיון למנוע את הגירת לב טהור לאיראן

יממה לאחר הפרסום כי ישראלים אשר להם קרובי משפחה בכת 'לב טהור' בעלי אזרחות ישראלית, פנו למשרד החוץ בבקשה שיעשה כל שביכולתו למנוע את הגירתם לאיראן שתסכן את חייהם. במשרד מגיבים ומוסרים כי אכן נעשים מאמצים בינלאומיים למנוע את ההגירה המסוכנת

ישראל מאשרת: פעילות בינלאומית בניסיון למנוע את הגירת לב טהור לאיראן
התעללויות קשות ביותר. אנשי כת 'לב טהור' צילום: באדיבות המצלם

ישראל עובדת בשיתוף פעולה עם קנדה וארצות הברית בכדי לטרפד בכל דרך, הגירה חרדית קיצונית מגואטמלה לאיראן. אחת המשפחות הישראליות נתפסה בשדה עם דרכונים מזויפים לילדיהם וההגירה נמנעה.

משרד החוץ מאשר כי נעשית פעילות בשיתוף מדינות אחרות, כדי למנוע מעבר של מאות ישראלים, חברי כת 'לב טהור', לאיראן. ממשרד החוץ נמסר כי, "מדינת ישראל פועלת בעניין כת 'לב טהור' במגוון ערוצים - מדיניים, משפטיים ואחרים, בתיאום עם מספר מדינות רלוונטיות נוספות".

על פי הדיווח של איתמר אייכנר באתר Ynet, בימים האחרונים סוכלה יציאתם של כמה מחברי הכת כשניסו לצאת מגואטמלה, לאחר שאחת המשפחות הישראליות נתפסה עם דרכונים מזויפים לילדיהם. במשרד החוץ מסייגים, כי "פעילות זו מתבצעת בכפוף למגבלות הנובעות מהעובדה שהכת מצויה מחוץ לישראל, על כל המשתמע מכך".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שלושה ממנהיגי הכת, עמרם משה יוסף רוזנר, יואל העניך הלברנץ ואוריאל גולדמן, כבר הצליחו להגיע לכורדיסטן, מתוך כוונה להמשיך משם לאיראן, אך השלושה נאלצו לבטל את תכניותיהם לאחר שהמשפחות נתפסו ולא הורשו לטוס לכורדיסטן.

ב-ynet דווח כי משפחות ישראליות פנו למשרד החוץ לגבי בני משפחותיהם החברים בכת הקיצונית שמנסים להגיע לאיראן, מחשש שהאיראנים יחטפו אותם וישתמשו בהם כקלף מיקוח לצרכיהם מול מדינת ישראל, בהם גם קטינים שבעל כרחם נאלצים להיגרר אל ההרפתקה המסוכנת במדינת האויב.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', זו אינה הפעם הראשונה שאנשי הכת האכזרית, שראשיה מרצים עונשי מאסר כבדים בארה"ב בגין מעשים חמורים כולל התעללות בקטינים, מנסים להגיע לאיראן. בנובמבר 2018 דווח כי אנשי כת 'לב טהור' ביקשו מקלט מדיני אצל הרפובליקה האיסלאמית של איראן.

לפני כשלושה שבועות דיווחנו בב'בחדרי חרדים', כי שתי משפחות חרדיות מבני ברק הצטרפו לאחרונה לכת הקיצונית שחיה בגואטמלה. הללו נעזרו במנהיג הכת כיום, אליעזר רומפלר, שהצליח להימלט מישראל תוך כדי משפטו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי חשבונות הבנק והדירות שהיו בבעלותן של שתי המשפחות נמכרו והכסף הועבר לאנשי הכת.

איראן קהילת לב טהור לב טהור הגירה משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד