י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המחותנים רקדו ביחד

תיעוד סוחט דמעות: במקום חתונה להרוג מירון, הוכנס ספר תורה

עין לא נותרה יבשה במעמד הכנסת ספר תורה צנוע שהוכנס ביום ראשון השבוע בניו יורק, היום בו אמור היה החתן פנחס מנחם קנובלוביץ ז"ל שנהרג באסון מירון, להנשא לבחירת ליבו. צפו בתיעוד וידאו מהשמחה שנחגגה באופן מצומצם בבית המשפחה וללא תהלוכה לבקשת אבי המנוח

תיעוד סוחט דמעות: במקום חתונה להרוג מירון, הוכנס ספר תורה
המחותנים הרב קנובלוביץ והרב רוזמרין בריקוד צילום: צילומסך

באסון הנורא בל"ג בעומר במירון נספה ל"ע, הבה"ח פנחס מנחם קנובלוביץ' ז"ל, תלמיד ישיבת מיר וחסיד גור, בן 22 בלבד שהיה מאורס וקבע את חתונתו לעוד כחצי שנה. משפחתו שמתגוררת בארה"ב ובגלל קדושת השבת לא הספיקה להגיע להלוויה. מאות חסידי גור ואנשים נוספים, באו לחלוק לו כבוד אחרון במוצאי שבת כשהם מתייחסים אליו כמעין "מת מצווה" - אדם שאין לו קרובים. 

ביום ראשון השבוע ביום החתונה שנקבעה מראש בעת האירוסין, נערך מעמד הכנסת ספר תורה צנוע לזכרו, המעמד נערך בבית אביו הרב דוד קנובלוביץ' המתגורר ברחוב ה-59 בבורו פארק. במקום התקיים מעמד סיום כתיבת אותיות לספר התורה שהוכנס למכינה 'יגדיל תורה' בבורו פארק לזכרו של החתן שזכה להתארס, אך לא להינשא. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האב ביקש שהאירוע יהיה צנוע מאוד ולא ראוותני, ולכן לא נערכה התהלוכה ברחובה של עיר כנהוג.

מי שהגיע למעמד, היה המחותן הרב שלמה חיים רוזמרין מלייקווד, שהגיע עם בתו הכלה, שאמורה היתה ללבוש באותו הערב ולהתקשט בשמלת כלה ולהינשא לפנחס מנחם ז"ל. בשיא המעמד רקדו המחותנים בהתרגשות עצומה שלא הותירה עין יבשה. 

במעמד הופיע הזמר ליפא שמלצר שהכין גראמען מיוחד לזכרו של החתן פנחס מנחם ז"ל, בשבת הקרובה יתקיים קידושא רבא לכבוד המאורע. 

לאחר פטירתו סיפר הגאון רבי אליקים שטארק, ראש החבורה של ר' פנחס מנחם בישיבת מיר, כי מדובר היה בבחור נדיר ומיוחד מאוד. "הוא היה בחור שישב ולמד באופן רציני. היה מדייק בזמנים, ולמרות שלא היה בחור צעיר, וכבר היה מאורס הקפיד לגמרי על כל הסדרים. הייתה לו רצינות מיוחדת לכל נושא הלימוד, ומה שייחד אותו הייתה העדינות המיוחדת שלו".

"לפני תקופה קצרה ישבנו לשוחח מאחר והחברותא שלו התחתן והוא חיפש חברותא חדשה. כשעברנו על השמות, אני ממש זוכר כיצד אפילו אם הוא העדיף שלא ללמוד עם מישהו, הוא לא אמר מילה רעה על אף אחד. רק חייך חיוך צנוע והמשיך הלאה. זה היה מנחם. אציל הנפש בצורה שלא תיאמן".

"בליל ל"ג בעומר, כמה שעות לפני שנפטר, הוא מצא במירון בחור נוסף מהדירה שלו. הם דיברו ביניהם על בחור שלישי בדירה שלא התארס עדיין וסיכמו להתפלל עליו. שניהם נכנסו למערה רק כדי להתפלל על חבר שלהם
שיתארס. שם התפללו חצי שעה". 

'בחדרי חרדים' עם תיעוד וידאו מהמעמד המרגש.

פנחס מנחם קנובלוביץ אסון מירון תשפ"א הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד