י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"זיהינו שגיאה בפרטי החיוב"

שימו לב: מייל זדוני מתחזה לבנק הפועלים

לאחר שבסופ"ש שעבר, אפליקציית ביט היתה על הכוונת, כעת מופץ מייל זדוני אשר מתחזה לבנק הפועלים ומנסה לדלות פרטי אשראי. כל הפרטים; איך לזהות שמדובר בקישור זדוני ומה צריך לעשות

שימו לב: מייל זדוני מתחזה לבנק הפועלים
טלפון חכם צילום: unsplash

גל של מיילים מתחזים לבנק הפועלים, אשר מנסים לדלות מהמשתמשים את פרטי כרטיס האשראי שלהם, נשלחים בימים אלה לישראליים רבים.

לאחר שבסוף השבוע אפליקציית ביט של בנק הפועלים היתה מוקד לעניין, כעת מופצים מיילים אשר מתחזים לבנק ומציינים בפני הנמען כי זוהתה שגיאה קלה בפרטי החיוב שלו.

ניתן לראות כי בניסוח כושל (אשר אמור להדליק אצלנו נורה אדומה), מציינים כי "כדי לבקר ולעדכן את הפרופיל באופן מיידי, אם פרטי החשבון שלך לא יעודכנו תוך 48 שעות, תהיה לך אפשרות לגשת לחשבונך". כלומר מבקשים מהנמענים לגשת לקישור ולעדכן את הפרטים.

מייל ההונאה: זיהינו שגיאה קלה בפרטי החיוב שלך.

טיפ לבדיקת קישור שקיבלתם במייל: הקישור שבמייל אמנם נראה "תקין" ומשתמש בדומיין של בנק הפועלים. אבל, כאשר מניחים את העכבר עליו ניתן לראות את הכתובת אליה מגיעים, וכאן רואים שמדובר בכלל באתר עם קישור אחר.

משתמש שנמצא ללא הגנה על המכשיר, יכול להקליק על הקישור ולנחות באתר הזדוני (בשונה ממשתמשים אשר יש להם הגנה ולמעשה נמנעת מהם גישה לאתרים מהסוג הזה).

איך נראה האתר הזדוני?

נמען שהקליק על הקישור, הגיע לעמוד ובו התבקש להזין קוד משתמש וסיסמה.

לא משנה אילו פרטים הזין הגולש, המערכת מקבלת כל הזנה שביצע, ומיד מועבר לעמוד הבעייתי בו מתבצעת פעולת גניבת פרטי האשראי שלו כאשר הוא מתבקש להזין: שם, מספר כרטיס, תוקף, קוד 3 ספרות, סיכת כספומט (ככל הנראה תרגום כושל פין קוד של 4 ספרות) ומספר תעודת זהות.

עמוד גניבת פרטי כרטיס האשראי

לאחר שהזין את הפרטים, מועבר הקורבן לאתר האמיתי של בנק הפועלים, מה שגורם לו לחשוב שהכול היה תקין ולא נפל קורבן להונאה.

בסיום ההונאה, מועברים לאתר האמיתי של הבנק.

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציינים כי חשוב לגלות מודעות לכך שיש לא מעט עברייני רשת שמעוניינים להפיל אותנו בפח ולגנוב את המידע שלנו או את הפרטים הפיננסים שלנו. כאשר אתם מקבלים מיילים, אל תזינו אף פעם את הפרטים שלכם לאחר שהקלקתם על קישור. אלא היכנסו באופן יזום לאתר של ספק השירות ואפילו צרו קשר טלפוני על מנת לבדוק שאכן מדובר בפניה אמיתית.

מייל זדוני בנק הפועלים חברת ESET

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד