כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סיבה מספר 1 למוות

ארה"ב: מנהל המזון דורש להפחית את כמות המלח

מנהל המזון והתרופות בארה"ב קורא להפחית את כמות המלח במצרכים מעובדים ומקציב זמן להתארגנות | מנגד, מומחים נוקטים בגישה אחרת וטוענים כי המלח חיוני לשימור המזון

ארה"ב: מנהל המזון דורש להפחית את כמות המלח
אילוסטרציה צילום: pixabay

מנהל המזון והתרופות האמריקאי פנה לחברות המייצרות מזון וביקש לצמצם את כמות המלח במוצריהן ב-12% לפחות, ולתת לעסקים שנתיים וחצי להגיע לרף.

"מה שנרצה לראות הוא, שתעשיית המזון תוריד בהדרגה את תכולת הנתרן", אמרה נציגת ה-FDA ד"ר ג'נט וודקוק לרשת NBC, כשהיא מתייחסת למאכלים ומצרכים שנוצרו באופן קונבנציונאלי, כלומר מזון מעובד וארוז, כמו תבלינים חטיפים ארוחות ערב קפואות, כמו גם מנות ממסעדות מזון מהיר.

הם מקווים שההנחיה החדשה תפחית את שיעורי מחלות הלב, הסיבה מספר 1 למוות בטרם עת בארה"ב. "צמצום צריכת הנתרן ישפיע רבות על לחץ דם, מחלות לב ושבץ", הוסיפה דר' וודקוק. למרות שהחברות אינן נדרשות לציית לבקשה של ה-FDA, דר' וודקוק אמרה כי אלה שיעשו זאת "יקבלו פרס" על פעולתן, אם כי ה-FDA לא הבהיר מה יהיה הפרס.

ה'ניו יורק פוסט' מפרסם כי רופאים מחוץ לסוכנויות הפדרליות מסכימים שצריכת המלח חייבת לרדת, כדי למנוע מוות בטרם עת, בארה"ב כמעט למחצית מהמבוגרים יש לחץ דם גבוה. עם זאת, לא כל הרופאים מסכימים עם ההנחיות החדשות, כולל חוקר לב וכלי דם, ג'יימס דיניקולנטוניו, הנוקט בגישה אחרת. הוא הזהיר מפני "השלכות של הפחתת מלח" והצביע על כך כי "מלח הוא חומר משמר טבעי מועדף ברחבי העולם" לדבריו, חוסר מלח יוביל למזון להתקלקל יותר מהר.

מלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד