כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
החלטה דרמטית

לאחר שנידון למוות: הלפרין יזכה למשפט חוזר

יהודי בשם רנדי הלפרין שאמור היה למות בזריקת מוות, לאור פסיקת בית משפט בטקסס, יקבל משפט חוזר. ההחלטה הדרמטית התקבלה שנתיים אחרי שטען כי השופט שפסק את עונש המוות עשה זאת ממניעים אנטישמיים. שופטת שדנה בערעור קבעה כי יש דברים בגו ולכן יזכה למשפט חוזר

לאחר שנידון למוות: הלפרין יזכה למשפט חוזר
אילוסטרציה צילום: pexels

גבר יהודי שדרש משפט חוזר בטענה כי השופט שדן אותו למוות הוא אנטישמי, יזכה למשפט חוזר כדרישתו. רנדי הלפרין, בן ה-44, אמור היה להיות מוצא להורג ב-10 באוקטובר 2019, אך זכה לצ'אנס נוסף מבית המשפט לערעורים פליליים במדינת טקסס בארה"ב, לאחר שטען כי השופט שניהל את משפט הרצח שלו בשנת 2003 היה מוטה כלפי יהודים, והתייחס אליו תוך שימוש במילים ובביטויים אנטישמיים.

לאחר שהערעור התקבל, המקרה של הלפרין חזר למחוז דאלאס, שם שמעה השופטת ללה לורנס מייס את טיעוניו של הלפרין ביוני האחרון, ופרסמה החלטה דרמטית - משפט חוזר להלפרין. "השופט ויקרס קנינגהאם ניחן בדעות קדומות אנטישמיות נגד הלפרין, מה שהפר את זכותו החוקתית של הלפרין למשפט הוגן" כתבה השופטת בהחלטתה שפורסמה ביום שני השבוע.

הלפרין ריצה 30 שנות מאסר בגין פגיעה בילד, כאשר הוא ושישה אסירים נוספים ניסו להימלט מהכלא. שוטר נהרג במהלך הניסיון, וכל אחד מחברי הקבוצה, שזכה לכינוי "טקסס 7", נידון למוות. הלפרין טען במשפטו כי מעולם לא ירה באקדחו. השופט שניהל את התיק המקורי, הואשם בשימוש בהשמצות אנטישמיות וגזעניות, ועל פי הדיווח בכלי תקשורת בדאלאס שבטקסס, השופט הקים לילדיו קרן נאמנות בתנאי שיתחתנו עם נוצרים לבנים. במסמכי בית המשפט צוטט חבר ילדות של קנינגהאם שאמר כי "השופט גאה במיוחד בגזר הדין שגזר על שבעה אנשים למות מכיוון שהם כללו לטינים ויהודים".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הלפרין אמור היה לקבל זריקת מוות ב-10 באוקטובר 2019, אך בית המשפט לערעורים פליליים בטקסס אישר את עיכוב הביצוע ימים ספורים לפני כן. הלפרין ופטריק מרפי הם השניים האחרונים של כנופיית "טקסס 7" שעדיין לא הוצאו להורג. גם מרפי קיבל עיכוב הוצאה להורג בנובמבר 2019, לאחר שהמדינה סירבה לספק למרפי כומר בודהיסטי בשעות שלפני ביצוע עונש המוות.

עונש מוות הוצאה להורג טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד