כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פתחו בגיוס תרומות

הקהילה היהודית הזעירה מנסה לשקם את בתי הקברות ההיסטוריים

הקהילה היהודית הזעירה במלטה, פתחה במסע גיוס תרומות לשיקום שלושה בתי קברות היסטוריים שנפגעו. קרן טייאר, המשמרת את המורשת היהודית במלטה, מנהלת את מסע התרומות בעזרת מתנדבים

הקהילה היהודית הזעירה מנסה לשקם את בתי הקברות ההיסטוריים
בית הקברות היהודי צילום: Tayar Foundation

יו"ר הקהילה היהודית במלטה, יוליוס נהוראי, אומר כי בתי הקברות בטא ברקסיה, מרסה וקלקארה, זקוקים כעת לסיוע מקצועי לשימורם. "אנו מחזיקים את האתרים בעזרת ארגונים לא ממשלתיים במשך מספר שנים אך כעת ברצוננו להתמודד ברצינות עם השיפוץ ולדאוג לתחזוקה שוטפת בשנים הקרובות", אמר לתקשורת המקומית.

"לרוע המזל, 20 עד 30 המשפחות היהודיות בקהילה אינן יכולות לקחת על עצמן את המשימה בלבד, ולכן אנו פונים לציבור בתקווה להגיע למטרותינו". בעוד שהקהילה היהודית המקומית כיום קטנה מאד, ליהודים יש היסטוריה באי שמתחילה עם הגעת היהודים ממגורשי ספרד. מלטה קיבלה בברכה פליטים יהודים רבים שנמלטו מרדיפות האינקוויזיציה בספרד. בתקופת מסויימות היו גם עבדים יהודים רבים במלטה. בית הקברות קלקארה, בית הקבורה היהודי הוותיק ביותר שנותר פעיל במדינה, נבנה במקור כדי לקבור את העבדים.

"לבית הקברות היהודי במרסה, שעדיין נמצא בשימוש, יש חזות מדהימה, אך היא מתפוררת ואין לנו משאבים לתחזק אותה", אמר אזולאי, "זה חלק מההיסטוריה שלנו, לא רק היסטוריה יהודית אלא גם מלטזית".

עוד אמר. כי "למרות שהקהילה היהודית המלטזית של היום איננה צאצאים של העבדים היהודים, אנו עדיין מעוניינים לשמר את הזיכרון והמורשת של ההיסטוריה היהודית של מלטה לדורות הבאים".

כדי לתרום לקמפיין כנסו לאתר www.jewcer.org/project/malta-cemeteries

קהילה יהודית בתי קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד