י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ממשלת ימין שנשענת על רע"מ

חבר הסיעה מאשים את סמוטריץ': "זו טעות"

בצל המפקדים בשתי המפלגות, חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת 'נעם' החבר בסיעת 'הציונות הדתית' - ממשיך לבקר את החלטתו של יו"ר סיעתו בצלאל סמוטריץ' שלא להסכים לממשלת ימין הנשענת על רע"מ | על התמיכה של רבו, הרב טאו, במהלך: "מה שעמד לנגד עיניו זה התוצאה שאנחנו רואים היום"

חבר הסיעה מאשים את סמוטריץ': "זו טעות"
בצלאל סמוטריץ ואבי מעוז צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"חשבון נפש": הביקורת מצד חבר הכנסת אבי מעוז, החבר בסיעת 'הציונות הדתית', על יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' נמשכת בתדירות גבוהה יותר ויותר לאחרונה.

בסוף השבוע האחרון, ביקר מעוז, המכהן גם כיו"ר מפלגת 'נעם', את החלטתו של סמוטריץ' שלא להסכים לממשלת ימין שנשענת על רע"מ. לצד הביקורת על חבר סיעתו, הוא תוקף את 'ימינה' וטוען שמה שהם עשו זאת "ההונאה" הגדולה ביותר שנעשה למגזר הסרוג.

"זו הייתה טעות לא ללכת על המהלך בסיטואציה שהייתה אז", אמר בראיון לעלון 'עולם קטן'. "הרב טאו הסכים שתקום ממשלת חמישים ותשעה עם הימנעות מבחוץ של רע"ם, לא יותר מזה, זה הדבר היחידי שהוא הסכים לו".

יו"ר מפלגת 'נעם' הצדיק את התמיכה בממשלה בתמיכת רע"מ, והסביר מה ראה רבו כשתמך: "מה שעמד לנגד עיניו הוא התוצאה שאנחנו רואים היום. לא הקמנו את הממשלה הזו, ותראה מה יש בה היום".

"בצלאל החליט בהתייעצות עם רבותיו להתנגד, ובמבט לאחור אני משוכנע שזו טעות. חשבון נפש כל אחד יעשה לעצמו. ההנחה הייתה שאם היו מקימים ממשלת חמישים ותשעה, מייד אחרי זה יצטרפו לפחות עוד שני ח"כים", כך לדבריו.

"פתאום הם שומעים לרבנים", התקומם מעוז על ההסתמכות של חברי מפלגת 'ימינה' על תמיכתו של הרב טאו בממשלה שנשענת על רע"מ. "זה ציני מאוד מצד כהנא וסילמן. הרב טאו לא הכשיר כלום, הוא הסכים רק לממשלה עם הימנעות מבחוץ של רע"ם".

"ידיהם מלאו בתועבות, ידיהם עוסקות בבניית מדינת כל אזרחיה. איך זה בכלל קשור לציונות הדתית? אני זועק מדם ליבי. זו הונאה אחת גדולה, שיבוש מושגים והנדוס התודעה הגדול ביותר שקרה לציונות הדתית", תקף לבסוף שוב את מפלגת השלטון.

בצלאל סמוטריץ אבי מעוז הרב טאו מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד