י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"קולות מוגזמות"

הרב ליאור והרב מאזוז: חוזרים מהסכמה על ספרי הרב מלמד

ראש ישיבת כיסא רחמים הרב מאיר מאזוז העניק בעבר הסכמה לסדרת ספרי ההלכה 'פניני הלכה' של הרב אליעזר מלמד | כעת הוא מודיע שהוא חוזר בו: "ראיתי רבים וגדולים שהעירו על מספר הלכות בספר" | גם הרב דב ליאור חוזר בו מהתמיכה: "דברים חמורים"

הרב ליאור והרב מאזוז: חוזרים מהסכמה על ספרי הרב מלמד
הרב מאזוז\\הרב ליאור צילום: פל

הסערה סביב סדרת הספרים שך הרב אליעזר מלמד ממשיכה לעורר עניין, כשהיום (שני) הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים ובין הרבנים הספרדים הבכירים, והרב דב ליאור, מבכירי רבני הזרם החרד"לי, מודיעים שהם חוזרים בהם מהתמיכה בספרים.

הרב מאזוז שלח לפני מספר חודשים מכתב לרב מלמד, בו הביע תמיכה והסכמה ל'פניני הלכה' של הרב אליעזר מלמד. אך כעת, הוא אומר שהוא חוזר בו לאחר, שלטענתו, שמע שרבנים אחרים העירו על כמה הלכות בספר.

"אחרי שנתתי הסכמה לספר פניני הלכה של הרב אליעזר מלמד (בענייני טהרת המשפחה), שבהן קולות מוגזמים", ציין בפתח המכתב הרב, וסיפר על כך שהעירו לו: "ראיתי רבים וגדולים שהעירו על מספר הלכות בספר".

"מה גם שהמחבר הנכבד מדמה להכשיר את כת הרפורמים ודומיהם, ולתת להם מקום בכותל המערבי - לכן אני חוזר בי מהסכמתי הנ"ל", כך הרב מאזוז.

גם הרב דב ליאור, מבכירי רבני הזרם החרד"לי ורבה לשעבר של קרית ארבע, הוציא היום מכתב הבהרה, בו חזר בו מהתמיכה בספריו של הרב מלמד, תוך שהוא מדגיש את הכרך שעוסק בטהרת המשפחה.

"כדי למנוע את הטעיית הציבור", הסביר והוסיף; "אני מוצא לנכון להבהיר בזאת, כי הסכמתי לספר 'פניני הלכה' מאת הרב אליעזר מלמד שניתנה בעבר, אינה כוללת את הספרים שיצאו לאחרונה, במיוחד לא את הספר העוסק בטהרת המשפחה, שנכתבו בו דברים חמורים".

כזכור, לפני מעל לשבוע הרב יגאל קמינצקי, רבה לשעבר של גוש קטיף, תקף בחריפות בראיון ל'בחדרי חרדים' את הרב מלמד, וסיפר הרב דב ליאור והרב יעקב אריאל אומרים שאסור לסמוך על ספריו.

"כשהוא התחיל את הדרך, הספרים היו ספרים מאוד נחמדים. לאט-לאט הוא התחיל להידרדר", רב גוש קטיף לשעבר תקף בצורה חריפה. "הוא התחיל לפסוק פסקים מוזרים, הוא יוצא נגד כל גדולי ישראל והוא יוצא נגד שולחן ערוך".

"אני, באופן אישי, שמעתי מהרב אריאל שליט"א ומרב דב ליאור שליט"א שאסור לפסוק על פי הספרים שלו, אסור לסמוך על הפסקים שלו", אמר.

המכתב

תגובת ישיבת הר ברכה: לצערנו בעלי לשון הרע ובעלי מחלוקת מסבבים בין רבנים ומרבים בשקרים. במצגי שווא ובהשמצות המביאים לחילול שם שמיים - מרחיקים את הציבור מלימוד תורה וקיומה. כמו כן, הם מערבבים שיקולים פוליטיים לתוך הדיון התורני במטרה לאיים על רבנים ולמנוע מהם לברר דברי תורה ביושר.

סדרת 'פניני הלכה' זכתה להסכמתם ולהערכתם של גדולי רבני ישראל בדורנו, התקבלה בקרב הציבור הדתי כולו ואף בחלקים רבים בציבור החרדי באהבה רבה, הסדרה תרמה תרומה עצומה ללימוד ההלכה וההקפדה על שמירתה בקרב הציבור הרחב כפי שמעידים רבנים חשובים רבים במכתבי תמיכה לאורך כל השנים האחרונות. דרכה של סדרת פניני הלכה מיוסדת על עיון מעמיק בכל שיטות ומסורות ההלכה, הגדרת הכללים והבהרת הפרטים הנובעים מהם, והכרעה המבוססת על כללי הפסיקה, תוך גילוי האור והעומק שבכל שיטה.

לצערנו תיאור העצה בספר "פניני הלכה טהרת המשפחה" בדברי הרב מאזוז שגוי, ואינו משקף את הכתוב. כדי לעמוד על הדברים כפי שהם יש לעיין במכלול האמור בספר טהרת המשפחה (פרק ח הלכה יד) .

אנו מקווים כי דברי תורה יתלבנו בעין טובה ובהארת פנים בין תלמידי חכמים, בשיח ישיר בין לומדי תורה, ובעיון הראוי לעיון בגופי תורה.

הרב מאזוז הרב אליעזר מלמד הסכמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד