כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"פריצת דרך משמעותית"

אחרי ההתפטרות ההמונית: השר הציג מתווה

שר הבריאות ניצן הורוביץ כנראה לא שיער כי ההתפטרות של מאות המתמחים תתממש וסבר אולי כי מדובר באיומי סרק, אך משראה אתמול הלכה למעשה את מכתבי הפיטורין, התעשת והציג מתווה בשעות הערב המאוחרות אותו כינה "פריצת דרך משמעותית", בארגון 'מרשם' שמאגד את מאבק המתמחים בירכו אך עדיין ביקשו ללמוד את המתווה ולראות הוכחות

אחרי ההתפטרות ההמונית: השר הציג מתווה
ניצן הורוביץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע המחאות והתפטרות מאות המתמחים הרפואיים היום, כינס אמש (שני) שר הבריאות ניצן הורוביץ מסיבת עיתונאים בבית החולים שערי צדק בירושלים, שבה הכריז על פתרון למשבר המתמחים והציג את לוח הזמנים לשנים הבאות שמהלכן ייפתר המשבר בהדרגה. בארגון 'מרשם' שמאגד את המתמחים בירכו ראשונית, אך ביקשו ללמוד את החומר בעיון וגם לוודא שההבטחה מגובה תקציבית.

לוח הזמנים שהציג השר לשנים הבאות

> ב-25.10.21 - הפעלת צוות יישום למתווה קיצור התורנויות בראשות המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ובהשתתפות נציג משרד האוצר, נציג מנהלי בתי החולים, נציג ההסתדרות הרפואית ונציגי מתמחים.

> ב-31.3.22 יישום מתווה קיצור התורנויות ב-10 בתי החולים בפריפריה.

> ב-30.11.22 הרחבת המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בשני בתי חולים במרכז הארץ.

> ב-31.3.23 הרחבת המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בכל בתי החולים בישראל.

> ב-30.11.23 יישום השלב השלישי במתווה, שיגובש על ידי צוות היישום ויאושר על ידי שר הבריאות עד ליום 31.3.22.

שר הבריאות הורוביץ הבטיח בדבריו: "עצירה של מתווה קיצור התורנויות מבלי שיושלם במלואו אינה אופציה. מפת הדרכים שאנחנו מציגים היום תבטיח את מימוש המהלך ההיסטורי". בנוסף הבהיר כי בכוונתו להקדים את השלמת מתווה קיצור התורנויות בכל הארץ עד לסוף 2025.

בארגון 'מרשם' שמוביל את המחאה מראשיתה, התייחסו להצהרת שר הבריאות ואמרו כי אחרי ימים ארוכים של שיחות לתוך הלילה, נראה כי הדברים מתכנסים לכיוון הנכון "ואנחנו שמחים על הודעתו של השר ועל רוח הדברים שיוצאת ממנה".

יחד עם זאת הבהירו בארגון, "אנחנו מבקשים לראות את המתווה הכתוב ולוודא שהוא מעוגן גם תקציבית וגם ברמת המחוייבות מעבר לרמה ההצהרתית". לסיום אמרו ב'מרשם': "אנו תקווה שהדברים יתבהרו בשעות ו/או בימים הקרובים".

ניצן הורוביץ מתמחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד