י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגיל 86

מוכרת הקפוטות המיתולוגית הלכה לעולמה

משכונת בורו פארק נעקרה דמותה של מרת שולה הרטשטיין ע"ה, מי שניהלה במשך עשרות שנים יחד עם בעלה המנוח שהלך לעולמה לפני שש שנים, את חנות הקפוטות המיתולוגית במרכז השכונה החרדית. השניים ניצולי שואה, לא זכו לפרי בטן

מוכרת הקפוטות המיתולוגית הלכה לעולמה
הרטשטיין קלוזינג צילום: בורו פארק 24

ברוך דיין האמת: הלכה לעולמה מרת שולה הרטשטיין ע"ה, בעלת חנות הקפוטות 'הרטשטיין קלוזינג' המפורסמת עשרות שנים בלב שכונת בורו פארק בברוקלין, ניו יורק והיא בת 86 בפטירתה.

יחד עם בעלה ר' מרדכי ז"ל, היו הזוג הרטשטיין ידועים ברחבי העולם החסידי בגלל חנות הקפוטות שניהלו בשדרת ניו אוטרכט בבורו פארק, במשך עשרות שנים הם שירתו רבים מחסידי חב"ד שרכשו שם גם את הסירטוק המיוחד שאותו הם לובשים בשבתות וחגים.

גברת הרטשטיין נולדה ברומניה בשנת 1935 להוריה, רבי יעקב ז"ל ומרת רבקה ע"ה לבית רוזנפלד. 

בנס שרדה את השואה הנוראה, עלתה לישראל ונישאה לבעלה הרב מרדכי הרטשטיין ז"ל, יליד העיירה זנטע בהונגריה, שם החל ה'ברך משה' מסאטמר זי"ע את אדמו"רותו, ושם התקשרו הזוג הרטשטיין בקשר טוב עם הרבי זצ"ל, שנמשך עד פטירתו של הרבי בכ"ו בניסן תשס"ו. כך דווח באתר Boro park 24.

פנים החנות. צילום: Boro Park 24.

מאוחר יותר היגרו הזוג לאמריקה והתיישבו בשכונת בורו פארק בברוקלין ויחד הם הקימו עסק לביגוד חסידי. במשך שישים שנה עבדו השניים בצוותא לשווק ולשרת נאמנה רבבות לקוחות מרוצים בבגדי שבת וחג. גם לאחר פטירתו של הבעל ר' מרדכי ז"ל לפני שש שנים המשיכה גברת שולה לנהל את החנות ממרומי גילה.

הזוג הרטשטיין נמנו על חשובי קהילת סיגעט בבורו פארק וקבעו שם את תפילתם.

סיפורה של החנות האגדית 'הרטשטיין קלוזינג' החלה בעיירה זנטע ‏בדרום הונגריה, שם הייתה חנות בגדים לאביו של ר' מרדכי ‏הרטשטיין, שנפטר עליו בגיל צעיר מאוד בשל דלקת ראות חריפה שבה לקה. עם פטירתו הטראגית לקחו ילדיו הגדולים על עצמם את ‏ניהול החנות וכך מרדכי נחשף לעסקי המסחר מגיל צעיר, אבל אז התרגשה עליהם השואה ומחקה את כל משפחתו ואת העסק שהקים האב.

חזית החנות המיתולוגית. צילום: Boro Park 24.

‏הוא ניצל באורח פלא מהתופת האיומה בגפו ולאחריה נרקם כאמור קשר חם והדוק ‏לאדמו"ר ה'ברך משה' מסאטמר, שהיה אב"ד זנטע לפני המלחמה. ר' מרדכי ‏דבק בו, לאורך כל השנים שבהן התגורר בבורו פארק ולא עשה דבר מבלי להתייעץ עם הרבי.

לדאבון לב בני הזוג לא זכו לילדים משלהם, אך האחיינים שלהם היוו עבורם ילדים והיו מרעיפים עליהם חיבה ואהבה.

הלוויתה יצאה אתמול (שלישי) מבית הכנסת של סיגעט בבורו פארק.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

קפוטה בורו פארק שולה הרטשטיין מרדכי הרטשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד