י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"זירת פשע"

ה-FBI פשט על אחוזה בוושינגטון בבעלות מיליארדר רוסי

ה-FBI פשט ביום שלישי על אחוזה בוושינגטון, השייכת לאוליגרך הרוסי אולג דריפסקה. על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית, החיפוש באחוזה נערך באישור מבית משפט

ה-FBI פשט על אחוזה בוושינגטון בבעלות מיליארדר רוסי
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

 סוכנים רבים מטעם ה-FBI פשטו על נכס הממוקם בצפון מערב בירתה של ארה"ב, חלקם עמדו ושמרו מבחוץ, הם אטמו את שביל הגישה בעזרת סרט צהוב אותו אנחנו מכירים מזירות פשע ועליו הכיתוב "זירת פשע". לא ברור מדוע נערך החיפוש, אולם דובר ה-FBI מסר כי "פעילות אכיפת חוק מתרחשת" אך סירב לפרט, כך על פי רשת NBC.

ה'גארדיאן' הבריטי דיווח, כי האוליגרך דריפסקה, ביקש להסיר את שמו מרשימת האנשים עליהם הוטלו סנקציות אמריקאיות. ביוני האחרון, שופט בבית המשפט המחוזי בוושינגטון דחה תביעה שהגיש נגד משרד האוצר האמריקאי, אשר הכניס אותו לרשימה של אנשים עליהם הוטלו סנקציות בשנת 2018. דריפסקה לא הסתיר את תמיכתו בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוא נסע בדרכון דיפלומטי רוסי, כולל במהלך ביקורים בארה"ב.

משרד האוצר הטיל סנקציות בתגובה להתערבות רוסיה בשנת 2016 בבחירות בארצות הברית, ולתקיפות סייבר שונות. לטענת משרד האוצר דריפסקה פעל בשם פקיד בכיר בממשלת רוסיה, זהו קוד לפוטין, עוד נטען, כי הוא מייצג את הקרמלין במדינות אחרות.

ב-2018 נמסר ממשרד האוצר: "דריפסקה נחקר בגין הלבנת הון, והואשם כי איים על חייהם של יריבים עסקיים, האזנת סתר של פקיד ממשלתי, והשתתפות בסחטנות". הוא אמר כי "המהלך האמריקני גרם לי נזק כספי גדול, הרס לי את המוניטין ואת נכסי העולמיים". עושרו של דריפסקה מוערך כיום בכ-4.9 מיליארד דולר, כך על פי מגזין פורבס.

וושינגטון אוליגרך פשיטה FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד