י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לרצוח את חברו

צעיר ניאו-נאצי שתכנן ירי ירצה 11 שנות מאסר

צעיר ניאו נאצי ניסה להשיג אקדח בכדי להרוג את חברו ממוצא אסיאתי אותו השווה ל'ג'וק' | בית המשפט בבריטניה השית עליו 11 שנים וארבעה חודשים במתקן מעצר לנוער

צעיר ניאו-נאצי שתכנן ירי ירצה 11 שנות מאסר
צלב קרס צילום: Pixabay

מתיו קרונג'ר, ניאו נאצי בן 18, ניסה להשיג אקדח המודפס בתלת-ממד או ברובה מסוג אחר בכדי להרוג את חברו ממוצא אסיאתי אותו השווה ל'ג'וק'. הוא הקים תא טרור ימני ויצר ספרייה מקוונת לשיתוף תעמולה ימנית עם הדרכת יצירת חומרי נפץ.

תוכניותיו של קרונג'ר התגלו על ידי שוטר סמוי שחדר לקבוצת טלגרם ימנית קיצונית בשם "היד הבריטית". לאחר משפט בבית המשפט Old Bailey בלונדון נמצא קרונ'גר מואשם בהכנת פעולות טרור והפצת פרסומי טרור בטלגרם. הוא הודה בארבעה אישומים בגין החזקת מידע על טרור ביום הראשון למשפטו.

ביום שלישי נידון הנאשם, מאינגטסטון שבמחוז אסקס בבריטניה, ל-11 שנים וארבעה חודשים במתקן מעצר לנוער. השופט מארק לוקרפט אמר כי קרונג'ר היה איש "אינטליגנטי", מה שהפך את זה ל"עוד יותר מטריד", כך דיווח ה'דיילי מייל'. לדבריו, קרונג'ר מילא תפקיד מוביל בפעילות טרור.

מתיו קרונג'ר.

בבית המשפט סיפר חברו ממוצא אסיאתי על התכנון לרצוח אותו, הוא אמר: "כשסיפרו לי לראשונה את הדברים, פשוט לא האמנתי, למחרת כשהמשטרה חזרה לדבר איתי ואמרה שלא הייתה טעות והוא אמר את הדברים האלה, ולמען האמת זה שבר לי את הלב, הדבר המוזר הוא שלא רק העובדה שהוא תכנן להרוג אותי, אלא העובדה שניהלנו שיחות רציניות על עתידנו, והחלפנו ברכות בחג המולד, הוא תכנן לעשות את זה בחג המולד הקרוב".

בבית המשפט התברר כיצד הנאשם רצה לעשות "מהפכה המבוססת על אמונותיו הפשיסטיות", כולל שנאה לאנשים לא לבנים, ליהודים ולמוסלמים. בנובמבר אשתקד הוא תכנן להקים חשבון משותף לרכישת כלי נשק ופריטים אחרים לקבוצה. הנאשם אמר לשוטר סמוי, "מצאתי מישהו שאני רוצה להוציא אותו להורג".

לאחר מכן הוסיף, "הם כמו ג'וקים, הם פגיעה בטבע", במעצרו בביתו במחוז אסקס ב-29 בדצמבר אשתקד, תפסו השוטרים כמות גדולה של חומרים המעידים על פעילותו בקבוצה ימנית קיצונית.

ניאו נאצי אירוע ירי עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד