י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אם הסחיטה תימשך

ראש ממשלת פולין זועם: "האיחוד האירופי עומד להתמוטט"

ברקע ההחלטה כי חוקי פולין עדיפים על חוקי האיחוד האירופי, ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, הזהיר כי האיחוד עלול להתמוטט באם יימשכו הסנקציות על מדינתו

ראש ממשלת פולין זועם: "האיחוד האירופי עומד להתמוטט"
מטאוש מורבייצקי צילום: מתוך הטוויטר שלו

"האיחוד האירופי עומד להתמוטט אם הוא ימשיך לסחוט ולהרעיב את פולין", כך התריע ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי. דבריו מגיעים לאחר שבריסל איימה לעכב מיליארדים בשל החלטת פולין, כי חוקיה הם קובעים ולא חוקי האיחוד האירופי.

במכתב ששיגר למנהיגי האיחוד האירופי, האשים ראש ממשלת פולין את הגוש בהרעבה ובסחיטה של מדינתו בכך שמנעו מיליארדי יורו מכספי הסיוע להתמודדות עם נזקי הקורונה.

כזכור בית המשפט החוקתי של פולין קבע מוקדם יותר החודש, כי "הסכמי האיחוד האירופי אינם תואמים את החוקה הפולנית", והביאו את ורשה ובריסל במסלול התנגשות מלא.

הוא אמר כי לממשלתו אין כוונה ללכת אחרי בריטניה ולהוציא את פולין מהאיחוד האירופי. "אני רוצה להרגיע אתכם שפולין נשארת חברה נאמנה באיחוד האירופי", כתב במכתב. "אם לא נעצור את התופעה הזו, כולם ירגישו בהשפעות השליליות שלה, היום זה עשוי להדאיג רק מדינה אחת, מחר יסבלו מדינות אחרות", אמר. הוא הוסיף כי "מבלי לכפות רצון של אחרים, נוכל למצוא פתרון שיחזק את האיחוד האירופי שלנו".

פסק הדין של בית המשפט בפולין שקבע כי חוקי פולין קודמים לחוקי האיחוד, זכה לביקורת רבה מצד חברי האיחוד האירופי כמו צרפת וגרמניה, אך ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ופוליטיקאים מהימין ברחבי אירופה הגנו עליו. ראש הממשלה הפולני אמר "כיום אנו מתמודדים עם תופעה מסוכנת מאוד, לפיה מוסדות שונים של האיחוד האירופי גוזלים סמכויות שאין להם על פי ההסכמים, וכופים את רצונם על המדינות החברות", אמר. פולין נאבקת מול האיחוד בנוגע לרפורמות השיפוטיות שלה, מאחר ולטענת פולין הן נחוצות, כדי להסיר את שרידי השלטון הקומוניסטי.

ראש ממשלת פולין האיחוד האירופי מטאוש מורבייצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד