י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עליית מחירים חדה

בעקבות הגזירה: במגזר החרדי מסתערים על החד פעמי

רשתות המזון הודיעו כי בהתאם להחלטת שר האוצר ליברמן יועלו מחירי החד פעמי באופן משמעותי בתחילת החודש הבא. בישיבות רכשו רכישה מוקדמת של הכלים ומה צייץ השר ליברמן בתגובה להסתערות?

בעקבות הגזירה: במגזר החרדי מסתערים על החד פעמי
החד פעמי שנרכש בישיבת אור ישראל צילום: באדיבות המצלם

הגזירה שהשית שר האוצר אביגדור ליברמן על הציבור החרדי במסווה של הפחתת שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים, במסגרת זו מוטל מס קניה על יבוא וייצור מקומי על בסיס משקל המוצרים, תכנס לתוקף כבר בתחילת החודש הלועזי הבא, עוד לפני העברת התקציב, לאחר שליברמן חתם על צו מיוחד.

בעקבות כך ברשתות החרדיות מודיעים היום (רביעי) על עליית המחירים החל מהראשון לחודש הקרוב. ברשת 'אושר עד' פרסמו מודעה וכתבו "לקוחות נכבדים, על פי החלטת הממשלה החל מתאריך 1.11 יושת על כלים חד פעמיים מס בשיעור של 11 שקלים לכל קילו ובהתאם צפויה עליית מחירים חדה, עד כדי הכפלת המחיר הנוכחי". 

בנוסף נכתב: על כן אנו ממליצים לצרכני כלים חד פעמיים להצטייד מבעוד מועד לפרק זמן ארוך ככל האפשר". 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי באחת החסידויות הגדולות והמרכזיות בישראל, בודקים את האפשרות להתארגן ברכישה של חד פעמי לשנה הקרובה לטובת האברכים בחסידות.

בישיבות רבות ברחבי הארץ בהן משתמשים בכלים חד פעמיים באופן קבוע, כמו רבים מבני הציבור החרדי, הבנוי ברובו ממשפחות ברוכות ילדים, החלו להיערך לגזירה הנוראה של ליברמן ולהצטייד מראש. סיבה נוספת לשימוש הרב של משפחות חרדיות בכלים חד-פעמיים, היא העובדה שבשבת אסור להשתמש במדיח מה שמקשה מאוד על מלאכת הניקיון.

כך לדוגמא בישיבת 'אור ישראל' נערכים לגזירת העלאת מחירי החד פעמי והקדימו תרופה למכה. היום הגיעה כמות ראשונה של 11 משטחים של חד פעמי ובימים הקרובים יגיעו עוד. כמות החד פעמי שהגיעו ויגיעו בהמשך, יספיקו לכחצי שנה לישיבה.

בתגובה לפרסום של כתב 'בחדרי חרדים' משה ויסברג בחשבון הטוויטר שלו על ההיערכות בישיבת 'אור ישראל' צייץ שר האוצר ליברמן "לא שמעתם על מדיח?"

כזכור, ליברמן שם לו למטרה לצמצם את התופעה של שימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק ובדומה למדינות מתקדמות אחרות בעולם הנוקטות בצעדים דומים, מס קנייה על חד פעמי יהיה דומה באופיו לזה המוטל על סיגריות ומשקאות אלכוהוליים.

 

 

 

חד פעמי אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד