י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במרכז היהלומים

אנטוורפן: טקס התייחדות עם זכרם של נרצחי הפיגוע

בטקס התייחדות לזכרם של נרצחי הפיגוע במרכז היהלומים באנטוורפן לפני 40 שנה, השתתפו נכבדים רבים כולל יהודים רבים מהקהילות החרדיות והיהודיות | ראש העיר "עומדים לצד הקהילה היהודית"

אנטוורפן: טקס התייחדות עם זכרם של נרצחי הפיגוע
ראש העיר עם חבר הפרלמנט בטקס צילום: באדיבות המצלם

היום (רביעי) התקיים טקס התייחדות לזכרם של נרצחי פיגוע במרכז היהלומים באנטוורפן בבלגיה, הפיגוע אירע ב-20 באוקטובר 1981, אז התפוצצה משאית תופת מחוץ לבית כנסת של יוצאי פורטוגל, הממוקם באזור בורסת היהלומים באנטוורפן שבבלגיה. שלושה בני אדם נהרגו ו-106 נפצעו.

בטקס השתתפו נכבדים רבים כולל יהודים רבים מהקהילות החרדיות והיהודיות, בארט דה וובר, ראש העיר של אנטוורפן נשא דברים בטקס בשפה האנגלית כדי לכבד את שגריר ישראל עמנואל נחשון שהשתתף באירוע, ראש העיר הדגיש את חשיבות היהודים במסחר במקום, ואמר כי הוא אומר לצידם של הקהילות היהודיות. לצד ראש העיר הגיע חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך שמכהן בפרלמנט מטעם אותה מפלגה של ראש העיר, הוא אמר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מעריך את תמיכת ראש העיר, "אני מעריך מאד את ראש העיר, אני מודה לו על עמידתו האיתנה בכל הנוגע לתקצוב אבטחה למוסדות יהודיים, ומודה לו על כך שהוא הבטיח להילחם לסייע מול הממשלה הפדרלית לגבי תקציב להגנה על הקהילות היהודיות".

הפיגוע הנורא אירע ב-20 באוקטובר 1981, אז התפוצצה משאית תופת מחוץ לבית כנסת ליוצאי פורטוגל, הממוקם ליד בורסת היהלומים, שלושה בני אדם נהרגו ו-106 נפצעו. מעוצמת הפיצוץ נופצו ונשברו דלתות וחלונות בית הכנסת, כולל חלונות ראווה של חנויות רבות וחלונות של בניינים באזור הפיצוץ.

חבר הפרלמנט אומר כי הפיגוע לא נשכח לרגע, "זה היה נורא, אמנם עברו 40 שנה, אך זה לא יוצא מהראש". הפצצה הוסתרה בתוך משאית שכביכול היתה תקולה וממתינה לחילוץ, ולכן אף אחד לא חשד בה.

ארגון הטרור הפלסטיני, ספטמבר השחור, נטל אחריות על הפיגוע, הארגון גם ביצע את טבח הספורטאים במינכן ב-1972. אז נרצחו 11 ספורטאים ישראלים.

אנטוורפן פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד