י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אין סיכוי לעמוד ביעדים"

יהדות התורה בדיון חירום: "איומים בסנקציות בניגוד למה שנקבע"

בעקבות פרסום חוק הגיוס בו מפורטים יעדי הגיוס, הכוללים סנקציות כלכליות ופליליות, סיעת 'יהדות התורה' התכנסה לדיון דחוף. "יש לאפשר למי שרוצה ללמוד תורה ללא מכסות והגבלות" | גורם ב'ועד הישיבות': "אין סיכוי לעמוד ביעדים" | ש"ס: "מטרתו להגביל ולפגוע בלומדי התורה"

יהדות התורה בדיון חירום: "איומים בסנקציות בניגוד למה שנקבע"
משה גפני/בני גנץ/יעקב ליצמן צילום: צלמי פלאש 90

בעקבות הנחת חוק הגיוס על שולחן הכנסת ופתיחה בהליך החקיקה, סיעת 'יהדות התורה' התכנסה לפני זמן קצר (רביעי) לדיון דחוף, בסיומה פרסמו הודעה חריפה על הנוסח המוצע בו עולה חשש גם מ'ועד הישיבות' כי אין תרחיש בו יצליחו לעמוד ביעדים שנקבעו.

בהודעת הסיעה נמסר: "מדובר בחוק רע הקובע יעדים תוך איומים בסנקציות נגד לומדי התורה, בניגוד מוחלט למה שנקבע בישראל לאורך השנים". בסיעה מבהירים כי, "אין ולא תהיה אפשרות להגביל את לומדי התורה, וכל מי שירצה לעסוק בתורה יש לאפשר לו זאת ללא מכסות והגבלות".

עוד נמסר בתום הדיון שערך רק כחמש דקות בלבד והתקיים בפרסת המליאה, כי "בני הישיבות שתורתם אומנתם הם חברת העילית של עולם התורה השומרים ומגנים על עם ישראל לאורך כל הדורות".

בסיעת ש"ס התייחסו לחוק: "חוק הגיוס שהונח היום בממשלה באופן חד צדדי, מטרתו להגביל ולפגוע בלומדי התורה באופן פטרוני ומתנשא כפי שהממשלה הזו עושה בכל דרך. בגזירת המעונות, בפגיעה בתקציבי הישיבות ובביטול תכניות דיור למגזר החרדי".

לא נסכים לשום הגבלה ושום סנקציה על בני הישיבות, שבט לוי שלנו, שמגינים בזכויותיהם על עם ישראל.

בתוך כך, גורם ב'ועד הישיבות' הממונה על ההסדרים בין הישיבות לצה"ל אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "אין שום סיכוי לעמוד ביעדים באופן הזה". הגורם הוא מסביר כי מספר שינויים בחוק, הפרדת היעדים בין שירות סדיר לשירות לאומי - אזרחי, וכן הורדת גיל הפטור מגיל 24 כיום מה ש'ירוקן את הבריכה' ויגרום לכך שיהיו פחות תלמידים שיוכלו להתגייס לטובת המכסה שנקבעה.

בסיעות החרדיות מסכמים את חמש הנקודות הבעייתיות בחוק הגיוס המוצע:

• פקיעת החוק אחרי שלוש שנים באם לא יעמדו ביעדים
• קביעת יעדי הגיוס בבסיס החוק ולא בהחלטת ממשלה
• ריקון הבריכה על ידי הורדת גיל הפטור ל-24 ואז ל-21 ולבסוף ל-22
• צמצום מקורות יעדי הגיוס על ידי הפרדת המתגייסים לשירות הלאומי - אזרחי כיעד נפרד
• הגדלת הסנקציות הכלכליות שיגיע עד לקיצוץ של 80% בתקציב הישיבות השנתי
יהדות התורה חוק הגיוס סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד