י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דוברת צה"ל VS סגן ראש המוסד

מירי רגב ורם בן ברק עוררו מהומה במליאה: "תשתוק, אתה שונא ישראל"

במהלך דיון במליאה התפתח עימות סוער בין שרת התחבורה לשעבר מירי רגב לחבר הכנסת רם בן ברק, במהלכם האשימה אותו רגב כי הוא "שונא ישראל" וחטפה התקפה נרחבת כלפיה גם מתוך מחנה הימין 

מירי רגב ורם בן ברק עוררו מהומה במליאה: "תשתוק, אתה שונא ישראל"
רם בן ברק צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

במהלך דיון אתמול (רביעי), על חוק הנאמנות בתרבות במליאת הכנסת, התפתחה סערה קולנית ואמוציונלית בין דוברת צה"ל לשעבר, חברת הכנסת מירי רגב מ'הליכוד', לבין סגן ראש המוסד לשעבר וחבר הכנסת בהווה מטעם 'יש עתיד' רם בן ברק, המשמש כיו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת.

העימות החל כאשר בזמן נאומה של רגב מעל דוכן המליאה, צעק לעברה ח"כ בן ברק: "אל תיקחי בעלות על המשפחות השכולות", רגב לא נשארה חייבת והאשימה אותו כשהיא חוזרת על דבריה שוב ושוב: "אתה תשתוק, אתה בכלל שונא ישראל". 

בתגובה להאשמה החריפה של רגב כלפי בן ברק, הגיבו חברי סיעתו ב'יש עתיד' בקריאות כלפיה, "איך את מדברת אליו? מה זה צריך להיות? איך את לא מתביישת? הבנאדם היה סגן ראש המוסד, נראה לך הגיוני?". הטיחו ברגב. 

בן ברק שלרגע יצא מקור רוחו המאפיין אותו בדרך כלל, קם וצעק לעברה, "את תומכת בטרור! מי את בכלל? היית דוברת גרועה בצה"ל!". 

ההתגוששות לא נעצרה במליאת הכנסת, והמשיכה ל'טוויטר' - שם כתב בן ברק: "אחרי שמירי רגב ירדה מהדוכן אמרתי לה בשקט בלי להתלהם שמשפחות שכולות זה קו אדום ומחוץ לויכוח פוליטי" והוסיף, "זכיתי לשלל קללות כמו עוכר ישראל, תומך טרור ושונא ישראל גם מדודי אמסלם, אני משפחה שכולה בעצמי, אחרי ארבעים שנות שרות ביטחוני משמעותי אני בשבילם עוכר ישראל. בושה שהם נציגי ציבור". 

שעה אחרי שכתב את הדברים, הוסיף בן ברק: "אין לכם בושה, אין לכם גבול. עכשיו זה כבר לא פוליטי, עכשיו זה אישי".

רבים מחברי הכנסת הגיבו לאחר מכן על התקרית, ביניהם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ' שכתב: "יש לי מחלוקות רבות ונוקבות עם ח"כ רם בן ברק. אך הוא בשום אופן לא שונא ישראל חלילה. הוא הקדיש ומקדיש את מיטב שנותיו למען עם ישראל על פי אמונתו. טוב יעשו חבריי שכשלו בלשונם אם יחזרו בהם ויתנצלו".

ח"כ אופיר סופר מסיעתו של סמוטריץ כתב דברים דומים: "ביני ובין חה"כ רם בן ברק פעורה תהום פוליטית ואידאולוגית, אך למרות זאת, אנחנו חברים טובים ויודעים להסכים על לא מעט נושאים. דיברתי הערב עם רם וצר לי על הדברים שנאמרו כלפיו. רם אוהב את מדינת ישראל ותרם רבות להגנתה וביטחונה. מוטב כי הדברים שנאמרו לא היו נאמרים". כך סופר.

 

מירי רגב רם בן ברק סערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד