י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההורים דורשים מוות בתלייה

הצעיר שרצח 17 איש בבית הספר מהם 5 יהודים: "מצטער מאד"

ניקולאס קרוז, בן ה-23, ביצע טבח בבית הספר בפרקלאנד לפני כ-3 שנים והביא למותם של 17 תלמידים ומורים ביניהם 5 יהודים | אמש הוא הודה במעשה הנפשע ובחר להתנצל ולהביע חרטה | ההורים מצידם דורשים עונש מוות: "הצהרה מגוחכת"

הצעיר שרצח 17 איש בבית הספר מהם 5 יהודים: "מצטער מאד"
רגע מעצרו של ניקולס קרוז צילום: ארכיון

ניקולאס קרוז, בן ה-23, שביצע טבח בבית הספר בפרקלאנד, הודה באשמה ואמר כי הוא "מצטער מאוד". היורה הודה אתמול (רביעי) באשמת רציחתם של 17 בני אדם בטבח שביצע ב-2018 בבית הספר בו למד כשנה לפני הטבח, והתנצל על מעשהו.

"אני מצטער מאוד על מה שעשיתי ואני צריך לחיות עם זה כל יום", אמר קרוז בבית המשפט. הוא הוסיף, "אם הייתי מקבל הזדמנות שנייה, הייתי עושה כל שביכולתי כדי לנסות לעזור לאחרים, ואני עושה את זה בשבילכם, ולא אכפת לי אם אתם לא מאמינים לי".

קרוז, אמר כי הוא סובל מ"סיוטים בעקבות הטבח" ואינו יכול לחיות "עם עצמו לפעמים". הוא הואשם ב-17 סעיפי רצח בכוונה תחילה בגין ירי ב-14 תלמידים ושלושה אנשי צוות ב-14 בפברואר 2018, באמצעות רובה AR-15 חצי אוטומטי בבית הספר התיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס, משם נזרק שנה קודם לכן. חלק מהקורבנות נורו עד 12 פעמים, כך על פי התביעה.

רגע מעצרו של ניקולס קרוז.

קרוז סיפר בעבר לחוקרים בשנת 2018 כי הוא משתמש במריחואנה ושמע קולות בראש שאמרו לו "לשרוף, להרוג, להרוס", כך דיווחה רשת NBC, הוא גם לקח כמויות גדולות של חומר ממכר, קרוז אמר שהוא מנסה בכל כוחו לשמור על קור רוח. "אני רק רוצה שתדעו שאני ממש מצטער ואני מקווה שאתם נותנים לי הזדמנות לנסות לעזור לאחרים", אמר רוצח ההמונים.

טוני מונטלטו, שבתו ג'ינה בת ה-14 נרצחה במתקפה, כינה את דבריו של קרוז "הצהרה מגוחכת לחלוטין". כך דווח ב'מיאמי הראלד'. "הוא עושה את זה בשביל המשפחות שלנו?", תהה מונטלטו בפני כתבים שנכחו בדיון. "אם רצית לעשות משהו בשביל המשפחות שלנו, לא היית צריך לרצוח את יקירינו".

בסיום המשפט ייקבע עונשו, חבר המושבעים יחליט האם ייגזר עליו מוות או מאסר עולם ללא אפשרות שחרור. שלב הענישה צפוי להתחיל עם בחירת חבר המושבעים ב-4 בינואר.

אנדרו פולק, יהודי, שבתו מידו, בת ה-18 נרצחה, היה בוטה עוד יותר וקרא להעניש את הרוצח. "מוות בזריקה קטלנית נראה לי שליו מדי", אמר פולק לסוכנות הידיעות AP. "אני מעדיף לראות תלייה בכיכר ציבורית".

הנרצחת היהודיה, מידו פולק, היא אחת מבין 17 הנרצחים באותו טבח נורא שאירע ב-14 בפברואר 2018, על ידי ניקולס קרוז, אז בן 19, אשר רצה לנקום בחבריו לשעבר לאחר שנזרק מבית הספר. הוא הגיע עם נשק בתיק גב, נכנס לבית הספר והחל לטבוח בתלמידים ובמורים.

כאמור, בין הנרצחים היו חמישה יהודים, מורה וארבעה תלמידים, לאחר שהתבררו ממדי הטבח, נחשף באמצעות מצלמות האבטחה כי מספר שוטרים הסתתרו מאחורי מכונית, ולא חתרו למגע. רק לאחר שהרוצח ניקולס קרוז חדל מעצמו לירות, רק אז הוא נעצר, וזאת לאחר שהוא נטמע בין התלמידים אשר צעדו אל מחוץ לבית הספר כאילו לא קרה כלום וניסה להימלט.

טבח בבית ספר ניקולס קרוז משפט רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד