י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דריסת המתנדב בנהריה

כתב אישום נגד הקבלן שהרג שוטר: "עלה עם גלגלי הרכב"

הקבלן, בן ה-44, נאשם ברצח מתנדב המשטרה חוסאם זגיר | האירוע התרחש לאחר ששוטרים הגיעו לאתר בניה בנהריה ודרשו משוהים בלתי חוקיים להציג מסמכים | "הנאשם נסע במהירות לאחור, פגע בשוטרים, גרם להעפתם על הקרקע ועלה עליהם עם גלגלי הרכב", נכתב בכתב האישום 

כתב אישום נגד הקבלן שהרג שוטר: "עלה עם גלגלי הרכב"
זירת הדריסה בנהריה צילום: אלון נדב, פלאש 90

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נסים סח, 44 תושב עראבה בגין רצח השוטר-המתנדב חוסאם זגיר ז"ל. בנוסף, כתב האישום מייחס לנאשם עבירות חבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו , הפקרה אחרי פגיעה ועוד.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שלי זאבי ברזילי, הנאשם הוא קבלן תשתיות בניה, ומבעליה של חברת "האחים סח" מזה כ-20 שנה. הנאשם העסיק בחברה פועלים, שחלקם שוהים בלתי חוקיים ואף העמיד להם מקום לינה בעראבה, ומשם הוא דאג להסיעם לאתרי הבניה השונים.

בתאריך 21.9.21 עבדו חמישה מהשב"חים באתר בניה בנהריה, אחת הדיירות שגרה בסמוך לאתר הבניה ואדם נוסף שהיה במקום פנו לפועלים וביקשו מהם להפסיק את עבודות הבניה כיוון שמדובר בערב חג הסוכות, והעבודות יוצרות רעש ולכלוך. אחד הפועלים ציין בפניהם כי יש בידיהם אישור מהעירייה לעבוד בחג ולכן ימשיכו לעבוד, ובהמשך התקשר אחד העובדים לנאשם, הודיע לו כי אנשים מתלוננים על העבודה באתר והנאשם בתגובה אמר לו שעליהם להמשיך לעבוד.

בעקבות כך הגיעה לזירה ניידת משטרה אשר הזמינו השכנים, ובה היו שוטר והשוטר-המתנדב חוסאם זגיר ז"ל. השוטרים ניגשו לשוחח עם הפועלים, וביקשו מהם להציג תעודות זהות ואישורי שהיה בישראל. הנאשם הגיע לאתר ניגש לשוטרים והציג עצמו כמי שאחראי על הפועלים. בשלב מסוים החל ויכוח בין השוטר לבין הנאשם ומשהודיע השוטר לנאשם שהוא מעוכב, הוא החליט לעזוב את המקום, התנגד למעצרו ועלה על רכבו.

בעוד השוטרים עומדים בסמוך לדלת הנהג, וחרף ניסיונותיהם למנוע מהנאשם להימלט מהמקום, בעוד דלת הנהג פתוחה, הנאשם נסע במהירות לאחור, פגע בשוטרים, גרם להעפתם על הקרקע ועלה עליהם עם גלגלי הרכב. בהמשך לכך, נמלט במהירות מהמקום, כשהוא עולה עם גלגלי הרכב על השוטר.

לפי כתב האישום, כל זאת עשה הנאשם כשהוא שווה נפש לאפשרות גרימת מותו של מי מהם. מיד לאחר מכן, נמלט הנאשם מהמקום ונעצר כעבור זמן במחסום משטרתי. כתוצאה ממעשי הנאשם, פונו השוטרים מאתר הבניה באמבולנס לבית החולים. בשלב מסוים נקבע מותו של השוטר חוסאם זגיר ז"ל. השוטר שהיה עימו הועבר לבית החולים, והוא עדיין מאושפז בבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

דריסה שוטר נהריה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד