ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
15 נעצרו

יחידה של המודיעין הטורקי עלתה על חולייה של המוסד

בטורקיה מדווחי על מעצרם של 15 אנשים שע"פ הטענות שמשו כסוכני מוסד שעקבו אחר סטודנטים שמקיימים קשרים עם ארגון חמאס. לפי הדיווח, חברי החוליה שנעצרו הם ערבים, חלקם פלסטינים

יחידה של המודיעין הטורקי עלתה על חולייה של המוסד
אילוסטרציה צילום: unsplash

לפי דיווח בכלי תקשורת בטורקיה, המודיעין המקומי עלה על חולייה של המוסד שתפקידה היה לעקוב אחר מתנגדים למדינת ישראל - אנשי חמאס ששוהים בטורקיה. לפי הפרטים שפורסמו, החוליה כללה 15 אנשים שנעצרו על ידי גורמי המודיעין. בישראל לא מתייחסים לדיווח.

לפי הדיווח בטורקיה, צוות מודיעין מיוחד שמנה 200 איש, גילה כי המוסד מבצע פעילויות נגד המתנגדים לישראל בטורקיה. ב-7 באוקטובר נעצרו על ידי המשטרה 15 מרגלים ב-4 מחוזות. הטורקים מדווחים על 15 מרגלים, בהם פלסטינים. המרגלים סיפקו למוסד מידע על סטודנטים זרים מאוניברסיטאות בטורקיה, במיוחד אלה שיכולים לעבוד בתעשייה הביטחונית בעתיד.

המידע על הסטודנטים שהם אזרחי טורקיה או סטודנטים זרים הועבר למוסד בתמורה לכסף. המודיעים הטורקי טוען כי סוכני המוסד בדקו האם הסטודנטים ניהלו קשרים עם ארגון חמאס בעזה.

על פי הדיווח בתקשורת הטורקית, המרגלים כולם ממוצא ערבי, נחקרו בנוגע לפעילויות שהם ביצעו, ולאחר שצוותי החקירה ישלימו את חקירת המרגלים, יוגשו כתבי אישום. עוד דווח, כי מחלקת המודיעין הטורקית המיוחדת יודעת גם את שמותיהם ותמונות של מרגלי המוסד.

 

המוסד הישראלי טורקיה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד