י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"וּצְדָקָה מַעֲבִירִין אֶת רֹעַ הַגְּזֵרָה"

תשרי תשפ"ב: כמה כסף הישראלים תרמו ולאיזו מטרה?

נתוני תרומות בחודש תשרי תשפ"ב לעומת תשרי תשפ"א: 11 מיליון ש"ח, עלייה משמעותית של 60% בסכום התרומות, אבל ירידה קלה של 10% במספר התורמים. התחום הנתרם ביותר - רווחה, השני - בריאות והשלישי - תמיכה כלכלית

תשרי תשפ"ב: כמה כסף הישראלים תרמו ולאיזו מטרה?
תרומה. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון פלאש90

במהלך תקופת חגי תשרי תשפ"ב, נרשמה עלייה משמעותית של 60% בסכום התרומות לעומת תקופת תשרי תשפ"א. עם זאת, נרשמה ירידה קלה של 10% במספר התורמים. כך עולה מנתוני 'ארגון JGive לנתינה ופילנתרופיה'.

מנתוני הפלטפורמה, בה חברות למעלה מ-1200 עמותות, עולה כי בחגים שנה שעברה (תשפ"א 2020) נתרמו 6.9 מיליון ש"ח, לעומת 11 מיליון ש"ח השנה (תשפ"ב 2021), גידול של כ-60%.

אך למרות שסכום התרומות עלה, מספר התרומות ירד מעט, כך שבחגי תשרי בשנה שעברה (תשפ"א 2020) תרמו 24,400 ישראלים לעומת 22,000 השנה (תשפ"ב 2021), ירידה של כ-10%. בערב ראש השנה נתרמו 4.1 מיליון שקלים ובערב יום הכיפורים 1.8 מיליון שקלים. כמו כן, ממוצע התרומה ממשקי הבית עומד על כ-300 שקלים לתרומה.

בנוגע לחלוקת התרומות לפי תחומים, ע"פ הנתונים, התחום הנתרם ביותר בחגי תשרי השנה (תשע"ב) היה רווחה עם תרומות בסך 2.4 מיליון שקלים המהווים 22% מסך התרומות. התחום השני הנתרם ביותר היה בריאות וחולים עם 2.15 מיליון ש"ח שמהווים כ-20% מסך התרומות, ולמקום השלישי הגיע תחום התמיכה הכלכלית בנפגעי הקורונה עם 1.5 מיליון ש"ח המהווים כ-14% מסך התרומות בפלטפורמה בחודש תשרי.

ארגון JGive - אשר מהווה ארגון הגג בישראל בכל הנוגע לנתינה, פילנתרופיה ותרומות, מפעיל בין היתר את פלטפורמת גיוס התרומות לעמותות הגדולה והמתקדמת ביותר בישראל - מסר: "המלחמה בקורונה בשיאה ובהסתכלות לאחור, סגר החגים של שנת תשפ"א נראה כמעט כמו סרט בדיוני וללא ספק המשק הולך ומשתקם מאז החזרה לשגרה. גם מצב התרומות למגזר השלישי נראה טוב הרבה יותר מבחגי תשרי אשתקד".

צדקה תרומות תשרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד