ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"אי אפשר לחיות ככה"

התגלו עוד 5 מקרים: זן הדלתא החדש מתפשט בישראל

לאחר שהוריאנט הבריטי התגלה בילד בן ה-11 שחזר ממולדובה, הודיעו במטה ההסברה כי התגלו עוד 5 מקרים "ותיקים" | שר הבריאות וממונה הקורונה דיברו על כך הבוקר. "להיזהר מכניסת וריאנטים חדשים" | הגבלות חדשות על תיירים

התגלו עוד 5 מקרים: זן הדלתא החדש מתפשט בישראל
נגיף הקורונה צילום: pixabay

ברקע גילוי הווריאנט הבריטי בנתב"ג אצל ילד בן ה-11 שחזר ממולדובה, וכינוס דיון מיוחד אמש של ראש הממשלה נפתלי בנט עם שר הבריאות ניצן הורביץ ובכירים נוספים במשרדו בעקבות חדירת הווריאנט לארץ, הודיעו היום (חמישי) במטה ההסברה למאבק בקורונה - כי בדקו במעבדת ריצופי הבדיקות של משרד הבריאות מספר חודשים אחורה את כלל הריצופים שסווגו עד כה כזן הדלתא וכתוצאה מהבדיקה החוזרת, התגלו 5 מקרים "ותיקים" נוספים, שעומדים בקריטריונים של הסיווג החדש - 3 ממולדובה ו-2 מבריטניה. 

עד כה כפי הידוע לרשויות הבריאות - התגלו-6 נשאים של הווריאנט AY4.2 הבריטי - בישראל.

ממונה הקורונה הפרופ' סלמן זרקא ניסה להרגיע היום ואמר: "אנחנו צריכים לנהל סיכונים ולהיזהר מכניסת וריאנטים נוספים. כרגע הווריאנט מטריד, אבל הוא לא מייצר גל חמישי. החיסונים מגנים גם מפניו". 

שר הבריאות ניצן הורביץ דיבר גם הוא על הווריאנט, ואמר בוועידה של מרכז השלטון המקומי: "הצלחנו להתגבר על הגל הזה בלי סגר. למרות כל הלחצים והצעקות. אנחנו רוצים לנהל חיים לצד הקורונה. לא כל פעם שיבוא וריאנט נסגור הכול, אי אפשר לחיות ככה". הוא התחייב: "לא נעשה סגרים גם בעתיד, זה לא יעיל". 

בתוך כך, פורסם הבוקר ב'חדשות 12', כי בעקבות החשש מהזן החדש - משרד הבריאות צפוי להמליץ שתיירים ממדינות שבהן הווריאנט התפרץ יחויבו בבדיקות במהלך שהותם גם מעבר לבדיקה בנתב"ג.

וריאנט קורונה ראש הממשלה דלתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד