י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ישוב ב-2024?

כ-80 אחוז מהרפובליקנים רוצים שטראמפ יתמודד שוב לנשיאות

על פי סקר חדש, כמעט 80 אחוז מהרפובליקנים רוצים שנשיא ארה"ב ה-45, דונלד טראמפ, יתמודד על תפקיד הנשיא בשנת 2024. באשר שלסיכויים? לעת עתה התמיכה של ביידן וטראמפ בקרב מצביעיהם זהה

כ-80 אחוז מהרפובליקנים רוצים שטראמפ יתמודד שוב לנשיאות
ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרפובליקנים חפצים שנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, יתמודד שוב על הנשיאות בשנת 2024, עלייה גדולה מאז הסקר האחרון בחודש מאי, כך עולה מסקר לאומי של אוניברסיטת קוויניפיאק.

מנגד, 94 אחוזים מהדמוקרטים ו-58 אחוזים מאלו שלא רשומים באף מפלגה, אומרים שהנשיא לשעבר צריך להיות מחוץ למערכת הבחירות. "בעוד שרוב האמריקאים אומרים 'היית שם, עשית את זה' לגבי טראמפ, וחצי ארה"ב מרגישה שהוא פגע ביסודות הדמוקרטיה, התמיכה בנשיא לשעבר בתוך המפלגה הרפובליקנית גדלה", אומר אנליסט הסקרים באוניברסיטת קוויניפיאק, טים מאלוי.

טראמפ לא הודיע רשמית ​​אם יתמודד בשנת 2024, אך הוא קיים עצרות קמפיין ברחבי המדינה לאחרונה, שם רמז שהוא יתמודד. הוא ערך עצרות בג'ורג'יה, אוהיו, פלורידה ואלבמה מאז שעזב את תפקידו. בנוסף נערך סקר לגבי התמודדות של טראמפ מול ביידן בשנת 2024, הסקר שנערך על ידי מכללת גרינל בניו יורק מצא, כי לשני האישים יש סיכוי שווה להיבחר.

הסקר הראה גם את ביידן וטראמפ עם תמיכה עמוקה בקרב המפלגות. 80% מהרפובליקנים תומכים בטראמפ ו-87% מהדמוקרטים תומכים בביידן.

קצת יותר ממחצית מהאמריקאים (51 אחוזים) טוענים שלטראמפ הייתה השפעה שלילית בעיקר על הפוליטיקה האמריקאית, בעוד ש-41 אחוזים טוענים כי הייתה לו השפעה חיובית בעיקר על הפוליטיקה האמריקאית. כמחצית מהאמריקאים (51 אחוז) חושבים שדונלד טראמפ מערער את הדמוקרטיה מאז הבחירות לנשיאות 2020, בעוד 39 אחוזים חושבים שהוא מגן על הדמוקרטיה.

המפלגה הרפובליקנית (1) דונלד טראמפ ג'ו ביידן המירוץ לנשיאות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד