י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שניים מכל חמישה מחוסנים

עשרות אלפים מעובדי מערכת הבריאות מתו בקורונה

הקורונה השפיע קשות על צוותי הבריאות בעולם, ועל פי נתוני ארגון הבריאות העולמי בין 80,000 ל-180,000 מעובדי מערכת הבריאות בעולם מתו מהנגיף. ראש הארגון קרא לתעדף את הצוות הרפואי במתן החיסונים

עשרות אלפים מעובדי מערכת הבריאות מתו בקורונה
בידוד קורונה בישראל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נגיף הקורונה השפיע קשות על צוותי הבריאות מסביב לעולם והביא למותם של בין 80,000 ל-180,000. כך על פי ארגון הבריאות העולמי.

"יש לתת עדיפות לעובדי הבריאות בחיסונים", אמר ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גבריסוס, שמתח ביקורת על חוסר הוגנות בחלוקת החיסונים. מקרי המוות התרחשו בין ינואר 2020 למאי השנה.

בכיר אחר בארגון הבריאות העולמי הזהיר כי מחסור בחיסונים עלול לגרור את המגיפה גם בשנה הבאה. על פי ההערכות, כ-135 מיליון עובדים בתחום הבריאות ברחבי העולם.

"נתונים מ-199 מדינות מצביעים על כך שבממוצע שניים מכל חמישה עובדי בריאות ברחבי העולם מחוסנים, אבל כמובן, הממוצע הזה מסתיר הבדלים עצומים בין אזורים שונים", אמר ד"ר טדרוס.

הכישלון לספק למדינות העניות מספיק חיסונים, יגרום להמשך המגיפה, ד"ר ברוס איילוורד, בכיר בארגון הבריאות העולמי, אמר כי המשמעות היא שמשבר הקורונה יכול להימשך עד 2022". פחות מ-5% מאוכלוסיית אפריקה חוסנה, לעומת 40% ברוב היבשות האחרות.

ד"ר איילוורד פנה למדינות עשירות, וביקש מהן לוותר על מקומם בתור לחיסונים כדי שחברות התרופות יוכלו לתת עדיפות למדינות בעלות ההכנסה נמוכה ביותר. ארגון הבריאות העולמי מנסה לחסן דווקא את המדינות העניות, מחשש שהמשבר במדינות הללו ישליך על שאר העולם.

ה-BBC מדווח, כי בריטניה סיפקה יותר מעשרה מיליון חיסונים למדינות הזקוקות והתחייבה בסך הכל ל-100 מיליון.

ארגון הבריאות העולמי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד