י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בזכות החלל

מנכ"ל 'טסלה' אילון מאסק יהפוך לטריליונר הראשון בעולם

על פי הדיווחים בעיתון הבריטי, צפוי מנהלה של החברות 'טסלה' ו- 'ספייס X' להפוך לטריליונר הראשון בעולם | הכסף הגדול לא צפוי להשתלשל לכיסו מענקית הרכב שלו

מנכ"ל 'טסלה' אילון מאסק יהפוך לטריליונר הראשון בעולם
מכונית חשמלית של טסלה צילום: pixabay

מנהלה של ענקית הרכב טסלה וחברת - SpaceX המפעילה שירותי שיגור לחלל, אילון מאסק, הפך בינואר 2021 לאיש העשיר בעולם עם הון של 190 מיליארד דולר, סכום שהספיק להתעדכן החודש (אוקטובר) להון המוערך במעל 224 מיליארד דולר.

בעיתון הגרדיאן הבריטי, פרסמו את תחזית הבנק על כך שהונו של מאסק צפוי להגיע למעל טריליון דולר מהחברה שבבעלותו 'ספייס X', המפעילה שירותי שיגור לחלל ומייצרת חלליות מטען וחלליות מאוישות.

מאסק ייסד את החברה בשנת־2002, והיא פיתחה את המשגרים פאלקון 1, פאלקון 9 ופאלקון כבד, אשר תוכננו כך שיהיה אפשר לעשות בהם שימוש חוזר. החברה גם פיתחה את חללית המטען דרגון 1.0 ואת אחותה המאוישת דרגון 2, הראשונה טסה לחלל למעלה מ־20 פעמים והשנייה הטיסה לראשונה אסטרונאוטים במאי 2020.

האנליסט אדם ג'ונס מהתאגיד האמריקאי 'מורגן סטנלי' טוען כי החברה של מאסק 'ספייס X' מאתגרת כל תפיסה רווחת לגבי מה אפשרי ומסגרת הזמן האפשרית מבחינת "הרקטות, כלי השיגור והתשתית התומכות", עוד הוסיף: "יותר מלקוח אחד אמר לנו שאם אלון מאסק יהפוך לטריליונר הראשון, זה לא יהיה בגלל טסלה. אחרים טענו שספייס X צפויה להפוך לחברה עם השווי הגבוה ביותר בעולם – בכל תעשייה". כך על פי 'כלכליסט'. 

לטענתו של ג'ונס, הרקטות הרב שימושיות של ספייס X, שביכולתן לשגר אנשים ומטען לירח ולמאדים, הן בעלות פוטנציאל לשנות לגמרי את ציפיות המשקיעים לגבי תעשיית החלל. "כפי שלקוח אחד הגדיר זאת – לדבר על החלל לפני החברה זה כמו לדבר על האינטרנט לפני גוגל".
ג'ונס אף העריך כי ספייס X, שנמצאת בבעלות פרטית, עשויה להגיע לשווי של 200 מיליארד דולר, והשווי הזה יעלה אף יותר לאחר שתתרחב לתעשיות פוטנציאליות נוספות, כמו תשתיות חלל וחקר החלל העמוק. 

 

טריליון טסלה אלון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד