י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מערכת הבריאות שלנו בסכנה"

גל הקורונה באירופה: המדינה הראשונה שמטילה סגר

אחרי תקופה בה הצליחו למגר את הנגיף, בלטביה נכנסים לסגר בן חודש ימים לאחר שהפכה למדינה עם מספר הנדבקים הגבוה ביחס לאוכלוסייה. ראש הממשלה מאשים את הלא מחוסנים בגל הנוכחי

גל הקורונה באירופה: המדינה הראשונה שמטילה סגר
מתחסנים לקורונה צילום: יוסי אלוני/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לטביה, המדינה הבלטית שנראתה בעבר כסיפור הצלחה של התמודדות עם נגיף הקורונה מכריזה על חודש של הגבלות כולל עוצר. לטביה הכריזה על סגר של חודש, לאחר עלייה חסרת תקדים בנדבקים, והפכה למדינה הראשונה באירופה שהטילה מחדש הגבלות מרחיקות לכת על רקע גל הדלתא החדש.

לטביה היא כיום המדינה בעלת השיעורים הגבוהים ביותר של מקרי קורונה חדשים ביחס לאוכלוסייה, כך על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן.

"מערכת הבריאות שלנו בסכנה, הדרך היחידה לצאת מהמשבר הזה היא להתחסן", אמר ראש הממשלה, קרישאניס קריש בישיבת חירום של הממשלה. לדבריו, שיעור החיסונים הנמוך במדינה הוא הגורם בעלייה במספר האשפוזים בבתי החולים.

רק 57% מתוך 1.9 מיליון הלטבים מחוסנים במלואם, הרבה מתחת לממוצע האיחוד האירופי שעומד על 74%. הממשלה הטילה השבוע עוצר לילי בן חודש ימים, מ-8 בערב עד 5 בבוקר, וכן סגרה את בתי הספר ואת כל החנויות הלא חיוניות.

"אני חייב להתנצל בפני המחוסנים", אמר ראש הממשלה קריש, והוסיף כי רק עבודות קריטיות יורשו להמשיך באופן רגיל. לטביה נתפסה במשך זמן רב כאחד מסיפורי ההצלחה הבודדים של אירופה בנגיף הקורונה, ורשמה פחות מ-3,000 מקרי מוות מאז תחילת המגיפה.

שר הבריאות לשעבר של לטביה, אילז וינקל, שפיקח על שני גלי הקורונה הראשונים במדינה, אמר: "ידענו שקבוצות מסוימות, במיוחד אזרחים מבוגרים, כמו גם אלה מרקע סוציו-אקונומי פחות אמיד, היו סקפטיים לקחת את החיסון. אך למרבה הצער לא הצלחנו לטפל בפער הזה ביעילות, כעת אנו נאלצים להיכנס לסגר, ואלו שהתחסנו יחושו תסכול כיוון שהם פעלו לפי החוקים כל הזמן".

דניאלס פבוטס, שר הבריאות הנוכחי במדינה, האשים בעבר כי "דיסאינפורמציה" לגבי חיסונים בתקשורת בשפה הרוסית, מביא ספקנות בקרב האוכלוסייה הגדולה של דוברי רוסית בלטביה.

לטביה קורונה חיסונים סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד