ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הגרעין וההתבססות האיראנית בסוריה

רה"מ נפתלי בנט נחת בסוצ'י ונועד לפגישה עם נשיא רוסיה פוטין

רה"מ נפתלי בנט נחת בסוצ'י לקראת פגישתו הראשונה עם נשיא רוסיה. השניים ידונו בנושא האיראני. בנט לפני ההמראה: "הקשר בין רוסיה לישראל הוא נדבך משמעותי במדיניות החוץ של מדינת ישראל, גם בגלל המעמד המיוחד של רוסיה באזור, וגם בגלל מיליון דוברי הרוסית בישראל"

רה"מ נפתלי בנט נחת בסוצ'י ונועד לפגישה עם נשיא רוסיה פוטין
בנט עם נחיתתו בסוצ'י פוגש את בנו של רבה של רוסיה צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה נפתלי בנט נחת הבוקר (שישי) בסוצ'י שברוסיה לקראת פגישתו הראשונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

השניים אמורים להיפגש בשעה 10:00 ובמרכז המפגש, צפויים המנהיגים לדון בשני נושאים עיקריים - הגרעין האיראני והתבססות הרפובליקה האסלאמית בסוריה.

לפני המראתו לסוצ'י, אמר בנט כי "הקשר בין רוסיה לישראל הוא נדבך משמעותי במדיניות החוץ של מדינת ישראל, גם בגלל המעמד המיוחד של רוסיה באזור והמעמד הבינלאומי שלה, וגם בגלל מיליון דוברי הרוסית בישראל, המהווים גשר בין שתי המדינות. באופן כללי, מדיניות החוץ והמעמד הבינלאומי של ישראל בהתחזקות משמעותית, יש אנרגיות גדולות, והכיוון טוב מאוד".

אל ראש הממשלה מתלווים היועץ לביטחון לאומי אייל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר, המזכיר הצבאי אלוף אבי גיל, הדובר מתן סידי וכן שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שישמש גם מתורגמן בין הצדדים.

פגישת המנהיגים מתקיימת על רקע דיווחים לפיהם ישראל הגבירה בחודשיים האחרונים את קצב תקיפות המב"ם (מערכה שבין המלחמות) נגד מטרות איראניות בסוריה.

בלשכת ראש הממשלה הודיעו על הביקור כבר בתחילת השבוע שחלף, ומסרו כי פוטין היה זה שהזמין את בנט.

בלשכה ציינו כי הפגישה תעסוק בשורת נושאים מדיניים, ביטחונים וכלכליים הנוגעים לשתי המדינות - ובנושאים אזוריים חשובים שבראשם הגרעין האיראני

יצוין כי זו הפגישה השלישית של ראש הממשלה עם מנהיגי מעצמות, במהלך השבועות האחרונים.

בשבוע שחלף נפגש בנט עם קנצלרית גרמניה היוצאת, אנגלה מרקל, שהגיעה לביקור פרידה בישראל. לפני מספר שבועות נפגש בנט עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך ביקור מדיני בארה"ב.

כמו כן, מוקדם יותר השבוע יורש העצר של איחוד האמירויות וראש ממשלת הודו הזמינו את רה"מ בנט לביקור במדינתם.

כזכור, עם השבעת הממשלה בחודש יוני האחרון, בנט קיבל מכתב ברכה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עוד לפני השיחה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ואנשי התקשורת של בנט תכננו לפרסמו לציבור מיד לאחר תרגומו.

אך הצוות הדיפלומטי של משרד ראש הממשלה עצר אותם, לא רק בגלל שהם אלו המוסמכים לפרסם אותו על פי החוק, אלא גם כי הם ידעו שהשיחה של ביידן בדרך ואמרו שזו צריכה להיות ההצהרה הראשונה שתישלח לעיתונות, כדי להדגיש את היחסים ההדוקים בין ארה"ב לישראל. זה מה שקרה בסופו של דבר, למורת רוחם של הרוסים.

סוצ'י רוסיה ולדימיר פוטין נפתלי בנט הגרעין האיראני סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד