י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תעלומה ברשת החברתית

טוויטר בודקת: מדוע האלגוריתם מעדיף דווקא ימנים?

מחקר פנימי של טוויטר גילה כי האלגוריתם שאחראי לתוכן שצורכים הגולשים, מעדיף באופן מובהק לקדם תכנים בעלי גוון פוליטי ימיני. בחברה לא ידועים את ההסבר לתופעה ולדבריהם הם חוקרים זאת כעת

טוויטר בודקת: מדוע האלגוריתם מעדיף דווקא ימנים?
אילוסטרציה צילום: unsplash

לא מעט טענות נשמעו בשנים האחרונות מצד גורמים בימין שטענו על "סתימת פיות" בתקשורת וברשתות החברתיות. מחקר פנימי של הרשת הגדולה 'טוויטר' שבדק את האפליקציה במספר מדינות בעולם, גילה האלגוריתם של הרשת שקובע למעשה אילו ציוצים יקראו המשתמשים, מעדיף באופן מובהק צייצנים מהצד הימני של המפה הפוליטי.

בחברת טוויטר אמרו כי הם אינם יודעים להסביר לעת עתה מה גרום לאלגוריתם להעדיף ציוצים שלך בעלי דעות ימין, ולדבריהם הם חוקרים את הנושא.

המחקר נערך בקנדה, צרפת, גרמניה, יפן, ספרד, בריטניה וארה"ב, ובחן מיליוני ציוצים שפורסמו במדינות הללו בין 1 באפריל ל-15 באוגוסט 2020, התוצאות מראות באופן חד משמעי כי הנטייה היא כמעט מוחלטת לכיוון הצד הימני.

בכירה במערך הפיתוח והאתיקה של טוויטר, הודיעה כי כעת החברה מנסה ללמוד את הסיבה לתופעה. "ב-6 מתוך 7 מדינות שבחנו, ציוצים שפורסמו על ידי גורמים ימנים זכו לחשיפה אלגוריתמית גבוהה יותר מגורמים דומים בשמאל", אמרה.

טוויטר ימנים אלגוריתם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד