י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ללא הסכם שלום

חברות בישראל ובסעודיה חתמו עסקאות בסך מעל מאה מיליון דולר

הסכמי נורמליזציה רשמיים עדיין אין, אך סעודיה מקיימת עם ישראל קשרי מסחר ענפים, כך מסתבר. בשבוע החולף נחתמו עסקאות בין ישראל לסעודיה בסך כולל של מאה מיליון דולרים

חברות בישראל ובסעודיה חתמו עסקאות בסך מעל מאה מיליון דולר
pixabay

סיפור המגעים עם סעודיה והאפשרות להגעה עמה להסדרת יחסים, גם אם ככל הנראה לא הסכמי נורמליזציה מלאים, יתמקד ככל הנראה בהיבטים כלכליים, ובחשאי גם ביטחוניים, השבוע דווח כי נחתמו עסקאות בין חברות ישראליות וסעודיות.

על פי הדיווח של דני זקן ב'גלובס' הסעודים ראו את ההתחלה המבטיחה של הסחר והעסקים בין ישראל לאמירויות, ובאמצעות האמירויות, ובעיקר בחריין, החלו כבר חברות סעודיות לטוות עסקים עם ישראל.

גורם כלכלי במפרץ המעורה בסוגיה אמר השבוע ל'גלובס' כי נחתמו כבר עסקאות שחצו את סף מאה מיליון הדולרים - דרך חברות שלישיות באמירויות ובבחריין. הסעודים מעוניינים לקנות ידע וטכנולוגיה, בשל הדגש הביטחוני והצורך במערכות ישראליות מול האיום החותי’ מתימן וכמובן מאיראן. אבל זה לא הדגש היחיד: טכנולוגיות ישראליות בתחומי אגריטק, שימוש נכון במים במדבר, טכנולוגיות לשימוש בטחוני אזרחי ועוד מעניינות אותם, וליישום בין השאר בעיר העתיד נאום. עיר שאמורה להיות בירת הדגל הטכנולוגי של סעודיה בעשור הקרוב.

ישראל ביכולתה הצבאיות נגד איראן היא בת ברית, גם אם אין קשרים עמה, במאבק נגד משטר האייתולות. יצירת קשר רשמי איתה תאותת לטהראן אזהרה.

הד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, לשעבר שגריר ישראל באו”ם ומנכ”ל משרד החוץ, אומר ל'גלובס' כי מה שיקדם או ירחיק הסכם אפשרי עם סעודיה הוא הנושא האיראני המהווה עבורם איום ישיר ומיידי. הסעודים מנסים מצד אחד לשפר את קשריהם עם הממשל האמריקני, קשרים שניזוקו בין השאר בשל פרשת חיסולו של ג’מאל חשוקג’י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בשל הביקורת שהעביר נגד המשטר הסעודי. מהעבר השני הם לא אוהבים את הנסיונות של ארה”ב לחדש את הסכם הגרעין. ההתפתחויות בנושא הזה יהיו לדבריו חשובות במיוחד לאפשרות להסכמים כלשהם בין ישראל לסעודיה.

סעודיה עסקאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד