י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"שונא רק את היהודים בפלסטין"

שלוש שנות מאסר למוסלמי שתקף מנהיג יהודי

מוסלמי בן 32 הורשע בבית המשפט באוסטריה בגין תקיפה על מנהיג קהילתי יהודי | התוקף אמר לשופט: "אני לא שונא את כל היהודים - רק את אלה בפלסטין"

שלוש שנות מאסר למוסלמי שתקף מנהיג יהודי
מעצר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גבר מוסלמי בן 32 הורשע בבית המשפט באוסטריה ביום חמישי האחרון בגין תקיפה על מנהיג קהילתי יהודי. האיש ששמו לא פורסם, הוא פליט סורי שהגיע לאוסטריה ב-2013, נידון לשלוש שנים במתקן מעצר לאסירים לא יציבים נפשית. ב-22 באוגוסט 2020 הוא תקף את אלי רוזן, נשיא הקהילה היהודית בגראץ שבאוסטריה, מחוץ לבית הכנסת בעיר באמצעות אלת עץ.

האיש זוהה באמצעות מצלמות אבטחה של בית כנסת סמוך, התוקף של רוזן הואשם לאחר מכן על ידי המשטרה בגראץ בלפחות שישה פשעים נוספים, כולל השחתת בית הכנסת בגראץ עם כתובות גרפיטי "לשחרר את פלסטין".

לאחר מעצרו של התוקף מסרה המשטרה כי הוא מלא בשנאה לישראל, ליהודים ולמיעוטים נוספים. התובעים אמרו בבית המשפט, כי התוקף נשאר משוכנע כי אסור על יהודים לחיות באוסטריה. בתגובה לגזר דינו ביום חמישי האחרון, אמר התוקף לשופט, "אני מודה בכל מה שעשיתי, לא רציתי לפגוע באף אחד, אני מתחרט על כל מה שעשיתי", והוסיף: "אני לא שונא את כל היהודים - רק את אלה בפלסטין".

מכיוון שהתוקף בן ה-32 הודה, עדים רבים לא הגיעו להעיד במהלך המשפט. גם אלי רוזן לא היה צריך להעיד. התוקף בדק באינטרנט מונחי חיפוש כגון "בקבוקי תבערה" או "פיגועי התאבדות". עם זאת, לא נמצאו עדויות לחברות בארגון טרור, כך על פי התביעה הציבורית.

מאסר בפועל עונש מאסר אנטישמיות באוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד