י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כך פעלה השיטה

'סוכני המוסד' שנעצרו בטורקיה, הודו בקשרים שקיימו עם המוסד

עיתון 'סאבח' הטורקי חושף כי 15' סוכני מוסד' שנעצרו בטורקיה, הודו בקשרים שקיימו עם המוסד. הסוכן הבכיר שנעצר, S.A.M, סיפר כי היה בקשר עם מפעילו עוד בשנת 2018, והוסיף כי המפעיל טען שהוא רוצה לעזור לפלסטין

'סוכני המוסד' שנעצרו בטורקיה, הודו בקשרים שקיימו עם המוסד
אילוסטרציה צילום: pixabay

בשבוע האחרון פורסם בטורקיה על מעצרם של 15 'סוכני מוסד', על פי הפרטים החדשים שפרסם העיתון הטורקי 'סבאח', רוב העצורים הודו כי ריגלו מדי פעם עבור המוסד למשך תקופה מסוימת. בעיתון הטורקי חשפו את הודעתו של הסוכן הבכיר שנעצר ונחקר, ולפיה הייתה לו חברה באיסטנבול שסיפקה שירותי ייעוץ לסטודנטים מחו"ל.

עוד עולה כי המוסד יצר איתו קשר ראשון בחודש דצמבר 2018 באמצעות מפעיל של המוסד, שעל פי הדיווח נקרא Z.A ששמר איתו קשר דרך שירות הודעות תוך שימוש במספר זר.

המפעיל ביקש מ-S.A.M למסור לו מידע תוך שהוא טוען: "יש לי לקוחות ממוצא ערבי בגרמניה שרוצים ללמוד בטורקיה". בשיחה הבאה בין השניים ביקש המפעיל לעשות מחקר על חייהם של הסטודנטים הפלסטינים שלומדים בטורקיה. המחקר סקר את הדרכים שבהן הפלסטינים נכנסו לאוניברסיטאות בטורקיה, ואלו הזדמנויות ומתקנים סיפקו הממשלה והעיריות הטורקיות לאותם סטודנטים. על פי הדיווח, הסוכן שנעצר שלח את המחקר למפעילו לאחר שבוע וקיבל תמורתו מאות יורו באמצעות חברת וסטרן יוניון.

העיתון הטורקי מדווח כי הכסף שהועבר היה רק החלק הראשון מתוך אלפי יורו שקיבל במשך שלוש שנים הסוכן הבכיר שנעצר ממפעילו. בהמשך אף ביקש Z.A לערוך שני מחקרים נפרדים על ארגונים לא ממשלתיים פלסטיניים שנמצאים בטורקיה. הבקשה הראשונה ליצירת קשר פנים אל פנים עם סוכני המוסד התרחשה בשנת 2019. על פי הדיווח, המפעיל אמר לסוכן שנעצר: "יש לי חבר קרוב שרוצה לעזור לעם הפלסטיני". חברו של המפעיל התגלה כמפעיל נוסף העונה לשם C.M.

בהודעה שמסר S.A.M ,הסוכן הבכיר שנעצר, ונחשפה בעיתון, נכתב: "MC סיפר לי שהוא עובד באיחוד האירופי. הוא הצהיר שהוא רוצה לעזור לפלסטינה ולפלסטינים, ושהוא רוצה לקבל ממני מידע על הארגונים הלא ממשלתיים הפלסטינים בטורקיה. הוא אמר שיש להם משרדים בגרמניה".

השניים תקשרו ביניהם דרך אמצעים שונים עד חודש אפריל, אז המפעיל AZ ביקש מהסוכן שנעצר להיפגש פנים מול פנים באירופה. לדבריו של הסוכן העצור, עלויות הויזה, המלון והדרכון כוסו על ידי המוסד. "הלכתי לקונסוליה של שוויץ וביקשתי ויזה", סיפר הסוכן העצור. "קיבלתי אותה תוך שעה. הוא לקח אותי למלון להיפגש עם MC שאמר ל-AZ שהוא יכול ללכת".

"נפגשנו שוב למחרת - הוא הביא לי את הלפטופ שלו כדי להראות וללמוד אותי איך להצפין קבצי וורד באמצעות 'פרוטונמאיל'", סיפר MAS" .הוא נתן לי 2,000 יורו. בהמשך התקשרנו דרך חשבון ה'פרוטונמאיל' שפתחתי".

טורקיה סוכן מוסד פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד