י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
איש חסד בכל רמ"ח אבריו

זכרון להולכים: הרב שלום סימון ז"ל ממנצ'סטר

הלך לעולמו הרב שלום סימון ז"ל, מאנ"ש במנצ'סטר, אנגליה, שנפטר בשבוע שעבר והוא בן 83 • איש חסד שוויתר למשפחות על חובם ושימש כטבח של הישיבה המיתולוגית במקום

זכרון להולכים: הרב שלום סימון ז"ל ממנצ'סטר
הרב שלום סימון ז"ל צילום: Colive

ברוך דיין האמת: הקהילות החרדיות במנצ'סטר מתאבלות על פטירתו הפתאומית של ר' שלום סימון ז"ל, חבר קהילת חב"ד במנצ'סטר והוא בן 83, שם התגורר למעלה מ-60 שנה.

ר' שלום סימון נולד בעיר ליברפול שבאנגליה בשנת 1938 שם בגיל 12 נפטר אביו. הרב פליטניק רבה של ליברפול דאז, היה פעיל מאד בעידוד נערים צעירים לצאת לישיבה, ור' שלום שהה שמונה שנים בגייטסהד, קודם בבית ספר ובהמשך בישיבה.

בשנת 1960 נישא לרעייתו מרת רבקה ע"ה לבית גרונספלד, והתיישב במנצ'סטר. שם התחבר לקהילת חב"ד והיה פעיל בכל מבצעי הרבי מליובאוויטש זצ"ל, הוא התכתב עם הרבי, ובהמשך נסע לכל חגי תשרי לשהות במחיצתו.

יחד עם הרב מרדכי סופרין ז"ל הקים המנוח קרן שתסייע לבנות להשתתף בסמינר בשם קרן חנה, והיא קיימת עד היום.

אתר Colive מפרסם, כי במשך שנים רבות הוא ואשתו ניהלו קייטרינג ידוע שאירגן אלפי שמחות ברחבי הקהילה. פעמים רבות כאשר למשפחות היה קושי לעמוד במחיר, הם המשיכו עם השמחה ולא גבו כסף, הם היו גם הטבחים בישיבת מנצ'סטר הנודעת של הגאון רבי יהודה זאב סגל זצ"ל, במשך עשרות שנים, ולאלפי תלמידים עדיין יש זיכרונות טובים מהאוכל המשובח שהיה מכין.

הם בישלו למחנה 'בנות אגודה' במשך למעלה מחמישים שנה, וכן אירועים רבים בחב"ד כגון הסעודה השנתית של י"ט כסלו יום השחרור של הרבי מהכלא הרוסי. הוא גם עבד כמזכיר בבית הכנסת עדת ישראל נוסח ארי במנצ'סטר וגם בחברת חברה קדישא המקומית.

רעייתו ע"ה נפטרה לפני תשעה חודשים, הוא לא התאושש לגמרי מפטירתה עם זאת, השתדל להמשיך בשגרת חייו. לאחרונה אף נסע להשתתף בחתונת נכדתו באוקראינה למרות הקושי.

למגינת לב הוא נפטר בשבוע שעבר באורח פתאומי למגינת לב בני המשפחה ומכריו הרבים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מנצ'סטר חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד