י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מעטים מול רבים

ג'עג'ע נגד נסראללה: "לבנון כולה צריכה להתקומם"

ברקע חקירת הפיצוץ בביירות וקרב היריות ברחובות הבירה: מנהיג 'הכוחות הדמוקרטים' סמיר ג'עג'ע נשא נאום חריף נגד מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה: "לבנון כולה צריכה להתקומם ולהביא לדין את הרוצח, הקצב הפושע הזה"

ג'עג'ע נגד נסראללה: "לבנון כולה צריכה להתקומם"
חסן נסראללה נואם צילום: צילום מסך

המתיחות בלבנון ממשיכה להיות גבוהה, ולמרות שלעת עתה עדיין לא פורסמו מסקנות החקירה של השופט טארק אל ביטאר, אודות האחראים לאסון הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות לפני קצת יותר משנה, השלכותיו של קרב היריות בו הושפל חיזבאללה על ידי חמושים נוצרים, עדיין מהדהדות בחללה הנפיץ של ארץ הארזים.

בסוף השבוע נשא מנהיג 'הכוחות הדמוקרטים' סמיר ג'עג'ע נאום חריף, בו הגיב לנאום שנשא מזכ"ל חיזבללה חסן נסראללה ביום שני האחרון. ג'עג'ע נחשב למנהיג בולט של העדה הנוצרית בלבנון, וזוכה לאהדתה הגלויה של סעודיה, שסבורה כי יש לכרות ברית סונית נוצרית בלבנון, נגד נסיונות ההשתלטות של השיעים ובראשם חיזבאללה, על כל מוסדות השלטון במדינה.

בנאומו הזכיר ג'עג'ע את דברי נסראללה, ולפיהם יש לארגון חיזבאללה מאה אלף לוחמים מאומנים היטב ומצוידים במיטב כלי הנשק "לנו אין צבא", אמר ג'עג'ע, "אין לנו לוחמים בכלל. אנחנו לא מנסים להיאבק עם חיזבאללה בעימות צבאי, אנחנו תנועה פוליטית ואנחנו נאבקים במאבק פוליטי". למרות דברי ג'עג'ע, הוא מפקד על מיליציה צבאית נוצרית, שמספר אנשיה אמנם נמוך משמעותית ממספר אנשי חיזבאללה, וגם הנשק שברשותם אינו מתקרב לכמויות ולאיכות של כלי הנשק של חיזבאללה. עם זאת, באירוע שפתח את המתיחות הגבוהה, ביום חמישי לפני יותר משבוע, הלוחמים הנוצרים הם אלו שהשפילו את חיזבאללה ואת ארגון 'אמל' גם יחד, כשצלפו בשבעה שיעים שנורו למוות, בעוד לוחמי חיזבאללה השיבו אש ולא הצליחו להרוג בלוחמים הנוצרים.

לדברי ג'עג'ע, הירי שבוצע לעבר אנשי חיזבאללה לא היה ניסיון להתגרות בהם כפי שמציג זאת נסראללה, אלא פעולה של הגנה עצמית מצד תושבי השכונה הנוצרית. לדבריו, המפגינים של חיזבאללה נכנסו לשכונה הנוצרית כדי להפגין מול ביתו של השופט ביטאר, שחוקר את הפיצוץ בנמל ביירות לפני כשנה, פיצוץ שהביא למותם של מאות ולפציעת אלפים. כשהם מוסתים ומלאי מוטיבציה להשחית ולהרוס את כל הנקרה בדרכם. כלי רכב רבים ניזוקו בדקות שחלפו מאז כניסתם אל השכונה ועד לתחילתו של קרב היריות, וכמו כן נפצעו ארבעה מתושבי השכונה לאחר שהותקפו בידי אנשי חיזבאללה ואמל.

עוד אמר המנהיג הנוצרי כי הוא אינו יודע מי פתח באש ומי ירה, וכי כל שידוע לו זה רק שתושבי השכונה בחרו להגן על עצמם, ולדעתו הם נהגו כמצופה מכל אדם שהשכונה שלו והשכנים שלו מתקפים בידי גורמים עוינים. "לבנון כולה צריכה להתקומם נגד הרוצח הזה", אמר ג'עג'ע וכינה את נסראללה גם "הקצב הפושע הזה". הוא הוסיף ואמר שכל מדינה חפצת חיים לא היתה מאפשרת לארגון פרטי להפוך לצבא מאומן וחמוש עם מאה אלף לוחמים, עם טילים, רקטות וניסיון קרבי עשיר.

לבנון חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד