י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"למה לא מזוודה?"

אלקין חשף את תוכן השקית הלבנה בפגישה עם פוטין

ברקע הפגישה ביום שישי האחרון ברוסיה, בין נשיא רוסיה לראש ממשלת ישראל. היחיד שהצטרף לחדר, היה שר השיכון והבינוי זאב אלקין שהתראיין ותיאר את שאירע, כמובן מבלי לדלג על התשובה החשובה: מדוע לקח איתו את השקית הלבנה לפגישה? 

אלקין חשף את תוכן השקית הלבנה בפגישה עם פוטין
פוטין בנט אלקין והשקית הלבנה צילום: לע"מ

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, אשר נכח בפגישת ראש הממשלה נפתלי בנט ביום שישי האחרון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ברוסיה, התראיין הבוקר וסיפר על מפגש 'הפסגה'.

לדבריו, שני הנושאים המרכזיים בפסגה שנדונו בהרחבה, הם בלימת תוכנית הגרעין האיראנית והמצב בסוריה. "אנו לא חושפים מה פוטין אמר בפגישה, אך אני לא חושב שהרוסים מבינים שונה מאיתנו את מה שקורה באיראן". אמר אלקין בריאיון לתחנת הרדיו 103FM. 

‏עוד אמר אלקין הבוקר בגלי צה"ל, כי בעקבות נוכחותו גם בפגישות העבר בין פוטין לנתניהו, ראה בו פוטין עוגן המשכיות, "לא פעם פנה אליי במהלך השיחה שאתזכר אירועים ונושאים שעלו בעבר. אני מלווה את השיח הזה יותר מעשור, וזה עזר לנו להתכונן לפגישה". והתגאה: "נשיא רוסיה ורה"מ הגדירו אותי כארכיון חי של השיח הזה".

עוד הוסיף כי במשך עשור נוצרו יחסים מאוד קרובים בין ישראל לרוסיה, והיה לפוטין חשוב לדעת האם הממשלה החדשה מתכוונת להמשיך במסורת הזאת. "הוא בהחלט התרשם שתהיה פה המשכיות ואף עליית מדרגה ולכן יצא מאוד מרוצה מהפגישה". 

לסיכום אמר "הייתה פגישה חשובה ומוצלחת. היא ארכה 5.5 שעות, משהו לא שגרתי - בוודאי בפגישה שתוכננה לשעתיים". אלקין ציין כי הנושא הסורי תפס מקום מרכזי, וכך גם הבלימה של הגרעין האיראני והנושאים האזוריים". 

בריאיון שהעניק הבוקר בערוץ 12 נשאל אלקין על הנושא עליו דנו כולם ביום בשישי בהקשר לפגישה, לאחר שנצפה מגיע למקום עם שקית לבנה פשוטה: "אתה חייב לעשות לנו סדר, מה היה בשקית שהבאת לפגישה עם נשיא רוסיה?" נשאל אלקין, וענה: "כרוסי טוב אני צריך לבוא עם שקית, אבל אם נדבר ברצינות, בעקבות מצב הקורונה המורכב ברוסיה, החליט הנשיא פוטין שלא יהיו אנשים נוספים בחדר, היחידים שכן נכנסו, היו ראש הממשלה ואני". והוסיף: "ומה לעשות שהיו כמה תצלומי אוויר חשובים להציג". 

"אז בשקית? למה לא במזוודה" הקשו עליו חברי הפאנל, אלקין השיב "זה מה שקיבלתי מהשגרירות". בתגובה הבטיחו חברי הפאנל כי להבא הם יביאו לו תיק של רופא, אלקין ענה "תאמינו לי שלגודל תצלומי האוויר זה לא יספיק". וסיים: "העיקר זה מה שנעשה עם התוכן של השקית". 

גם ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לסערה סביב השקית של השר אלקין, בפתח ישיבת הממשלה השבועית הוא אמר: "אני רוצה להודות פה לשר אלקין", תוך שהוא מכנה אותו "האיש והשקית", שהתלווה לביקור ברוסיה.

פגישה זאב אלקין ולדימיר פוטין נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד