ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אימפולסיבי אבל דורש שקיפות

הסקר בדק: מהו הדחף שגורם לישראלים לתרום?

סקר חדש חושף את פרופיל התורמים והרגלי התרומות של התורם הישראלי, ומוצא דמיון בין הדרך שבה אנו מזמינים מוצר אונליין ובין תרומה לנזקקים. התורם הישראלי: אימפולסיבי, דורש שקיפות אבל לא יודע מה עושים עם הכסף שלו

הסקר בדק: מהו הדחף שגורם לישראלים לתרום?
קופת צדקה צילום: Chen Leopold/Flash 90

ארגון JGive לפילנתרופיה ונתינה, ערך סקר תורמים בקרב כ-750 תורמים, שמקיימים את תרומתם בפלטפורמת התרומות המקוונת שלו. בסקר, בדקו את הרגלי התרומות, לאור כך שתרבות התרומות באונליין צוברת תאוצה בשנים האחרונות, ובפלטפורמה עדים לעליה בכמות התורמים ובהיקף התרומות בכל שנה.

אחד הממצאים תומך בהשערה כי תרומה באונליין מתאפיינת באימפולסיביות לא פחות מאשר קנייה של בגד או מכשיר חשמל באלי-אקספרס. מנתוני הסקר עולה כי 65% מהתורמים בפלטפורמה העידו שרוב התרומות שלהם נעשו בצורה ספונטנית ולא מתוכננת. רובם המוחלט (80%) כלל לא מקציבים סכום לתרומה מראש.

כמו כן, הסקר בחן את הפרמטרים החשובים לתורמים באונליין, ומצא עוד קווים מקבילים בין הרגלי השימוש והצריכה של קונים ברשת לבין תרומות בדיגיטל. כך לדוגמא, 75% מהמשיבים לסקר דירגו בחשיבות העליונה את חווית המשתמש בפלטפורמה, וההכרח ביצירת תהליך פשוט ונגיש ככל שניתן.

כך גם, 93% מהמשיבים דירגו בחשיבות העליונה את אבטחת התשלום. רוב גדול מהתורמים (87%) דירג בחשיבות העליונה את השקיפות כערך מרכזי בפלטפורמה. פלטפורמה המעניקה שקיפות כגון גובה עמלות, כיצד הכסף עובר לעמותה ועוד, חשובה לתורם, בנוסף לתשלום מאובטח.

רוב מוחץ (95%) דירג בחשיבות העליונה את ערך הכסף שלהם ומינימום מתווכים. אך למרות זאת, רוב התורמים (70%) העידו שאינם יודעים לאן הכסף שלהם הולך, וכיצד העמותה עושה שימוש בכסף שלהם.

בנוסף, נרשמה התייחסות גדולה מצד התורמים (80%) לטובת החשיבות בקבלה המוכרת לצרכי מס בתרומה אונליין. באמצעות הקבלות, שכירים ועצמאים רשאים לקבל מהמדינה החזרי מס על תרומות שביצעו במהלך השנה.

תרומה צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד