י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אימהות מוכרות ילדיהן

אפגניסטן קורסת: חשש כי הטאליבן ישדוד מזומנים

אפגניסטן מתמודדת עם מחסור קטסטרופלי במזון, כך מזהיר האו"ם. אימהות מוכרות את ילדיהן, וילדים כבר גוועים ברעב, האו"ם קורא להעניק מימון לאפגניסטן, אולם קיים חשש שהטאליבן ישדוד מזומנים

אפגניסטן קורסת: חשש כי הטאליבן ישדוד מזומנים
אילוסטרציה צילום: unsplash

למחצית מאוכלוסיית אפגניסטן אין מספיק מזון כדי לעבור את החורף, כך מזהיר האו"ם, כאשר ילדים כבר מתים ברעב, ונשים מוכרות את צאצאיהן רק כדי לשרוד. תוכנית המזון העולמית של האו"ם מדווחת ש-23 מיליון אפגנים בסכנת תת תזונה חריפה ומוות בחודשים הקרובים, מיליון ילדים בסיכון למות ללא טיפול מיידי.

מיליוני דולרים יידרשו במהלך החודשים הקרובים כדי למנוע את התרחיש הגרוע ביותר, אך המזומנים מעוכבים על ידי ממשלות שחוששות שהתרומות ייבזזו על ידי הטאליבן. האזהרה מגיעה יממה בלבד לאחר שדווח על שמונה יתומים שמתו ברעב בקאבול, ושבוע לאחר שאימהות בעיר הראט חשפו כי הן מכרו את ילדיהן כדי לשלם הלוואות שלקחו לקניית מזון.

מגיפת הקורונה, בצורת והתמוטטות כמעט בין לילה של ממשלתה והשתלטות הטאליבן לאחר מכן, החמירו באופן דרמטי את המצב, כשהמדינה נמצאת כעת על סף התמוטטות כלכלית. ערכו של המטבע המקומי צלל ומחירי המזון זינקו בזמן שהסיוע הבינלאומי נפסק, עסקים נסגרים ומשפחות נאלצות למכור את כל מה שבבעלותן רק כדי לשרוד.

אפגניסטן היא כעת בין המשברים ההומניטריים הגרועים בעולם - אם לא הגרוע ביותר, אולי תימן במצב גרוע יותר. בינתיים החורף הקשה של המדינה מאיים לנתק אזורים כפריים שבהם חיים 7.3 מיליון אנשים שתלויים בסיוע של מזון לאחר שהאזורים פגעו מבצורת.

מנהיגי העולם התחייבו לתת כמיליארד דולר סיוע לאפגניסטן, אך הם בודקים דרך כיצד להכניס את הכסף למדינה מבלי שהטאליבן יגנוב את הכסף, מנהיגי העולם אמנם גייסו כמיליארד דולר במימון האו"ם למאמצי הסיוע באפגניסטן בחודש שעבר, אך כעת עליהם לחשוב כיצד להכניס אותו למדינה תוך עקיפת הממשלה החדשה. גם הקונגרס האמריקני מתלבט כיצד לעזור לאוכלוסיה האפגנית מאז התמוטטות הממשלה באוגוסט, בצורה שאינה מחזקת את הטאליבן.

אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד