י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"נשחטה בשל יהדותה"

צרפת: נפתח משפטם של רוצחי ניצולת השואה

בצרפת נפתח משפטם של רוצחי מיריי קנול ניצולת שואה שנרצחה באכזריות בביתה על ידי שכניה | חבר הפרלמנט מאיר חביב: "נפלה קרבן לברבריות איסלאמיסטית"

צרפת: נפתח משפטם של רוצחי ניצולת השואה
ועדת החקירה הפרלמנטרית בפרשת שרה חלימי צילום: באדיבות המצלם

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב התייחס היום לפתיחת המשפט של רוצחי מיריי קנול ניצולת שואה שנרצחה בביתה על ידי שכניה: "אני זוכר איך מיד לאחר הדיווח, הגעתי לביתו של דניאל קנול, ושם יחד עם אחיו אלן, הם סיפרו לי בדמעות במשך כמעט שעתיים על אמם, האישה הנהדרת הזו, מלאת שמחה, הומור, חיים, שנמלטה בנס מהאקציה בשואה".

עוד אמר חביב, "מיריי נפלה קרבן לברבריות איסלאמיסטית. היא נרצחה באכזריות על ידי שכנה שאותה הכירה, שאותו הוקירה, בבית שלה, רק בגלל היותה יהודייה. היום, שני הרוצחים, שדקרו אותה 11 פעמים ואז שרפו אותה, יופיעו בפני בתי המשפט, שתי מפלצות. שני ברברים. גורל עצוב משותף עם זה של שרה חלימי, שנרצחה כמה מאות מטרים משם, גם היא על ידי שכן איסלאמיסטי שהכירה, וממנו פחדה, שניהם נשחטו בשל יהדותן".

חבר הפרלמנט מאיר חביב

"משפחת קנול תוכל לראות את הרוצחים מובאים למשפט. למרבה הצער, משפחת חלימי כנראה לעולם לא תראה את הרוצח הברברי, יושב בבית משפט בצרפת ומקבל גזר דין ואני לא יודע אם הם אי פעם יוכלו להתאבל על המקרה הקשה. לכן נראית לי כל כך חשובה ועדת החקירה שיזמתי בקושי רב ובה אני מכהן כיושב ראש במטרה לאתר את הליקויים האפשריים ולשפוך אור על כל הפרשה. יהי זכרן הקדוש של שתי הנשים הקדושות הללו ברוך לעד. ושרוצחיהן ישלמו על פשעיהם".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' במרץ 2018, מיריי קנול קשישה יהודייה נדקרה למוות ונשרפה לאחר שביתה הוצת. למקום הוזעקו כוחות כיבוי והצלה, הכוחות מצאו אותה כשהיא ללא רוח חיים לאחר שנדקרה באכזריות. על גופת האשה נמצאו 11 דקירות לאחר ניתוח שבוצע בה.

בהודעה שפירסם ארגון BNVCA, (ארגון הגג של יהודי צרפת למלחמה באנטישמיות) נכתב כי "הגברת מיריי קנול. נדקרה למוות ונשרפה לאחר מכן, הנרצחת התלוננה לרשויות לפני תקופה כי שכן שלה איים לשרוף אותה, האשה הייתה ניצולת שואה".

אתרי חדשות נוספים דיווחו כי הנרצחת התלוננה כמה פעמים בחודשים האחרונים נגד השכן שנעצר, היא סיפרה לשוטרים כי הוא מאיים לרצוח ולשרוף אותה, בנוסף דווח כי החשוד היה צועק לעברה בכל הזדמנות קריאות אנטישמיות, כמו "יהודייה מלוכלכת", והמשטרה לא עשתה דבר.

בתוך כך, בספטמבר השנה, נפתחה בצרפת ועדת החקירה הפרלמנטרית בפרשת הרצח של שרה חלימי על ידי מוסלמי קיצוני. הוועדה, בראשות חבר הפרלמנט מאיר חביב, כוללת 30 חברי פרלמנט.

מסקנות הוועדה יתפרסמו עד ה-13 בינואר. חבר הפרלמנט מאיר חביב ציין: "שרה חלימי נרצחה באכזריות רק בגלל היותה יהודייה. בהתרגשות ובכובד ראש, פתחנו את ועדת החקירה החשובה הזו. לא מדובר במשפט שלישי אך אני מאמין שייחשפו ליקויים ויינתנו תשובות לשאלות הרבות שמתנוססות מעל פרשה זו".

שרה חלימי, 65, רופאה ומנהלת גן צרפתייה בגמלאות, הותקפה ונרצחה באפריל 2017 בדירתה ממניעים אנטישמיים. חלימי הייתה אז היהודייה היחידה שהתגוררה בבניין, והרוצח, קבילי טראורה, דייר בבניין ובן למשפחה שמוצאה במאלי שבמרכז אפריקה, צעק "אללה אכבר" בעת שדקר את חלימי והשליך אותה ממרפסת ביתה. לאחר מכן הכריז "אני הרגתי את השטן".

אנטישמיות צרפת שרה חלימי מאיר חביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד