י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד ההפגנות

מנהיג ההפיכה בסודן: "שומר על רה"מ העצור אצלי בבית"

בסודן עולה דרישה ממנהג ההפיכה לשחרר את ראש הממשלה עבדאללה חמדוכ ומקורביו שהושמו במעצר. המנהיג הצבאי עבד אל-פתאח אל-ברוהאן ציין כי ראש הממשלה, עבדאללה חמדוכ, עצור בביתו ומצבו טוב

מנהיג ההפיכה בסודן: "שומר על רה"מ העצור אצלי בבית"
ההפגנות בסודן צילום: צילום מסך

עמוד הפייסבוק של לשכת ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, קורא לאחראים להפיכה לשחרר את ראש הממשלה וכל העצורים איתו במיידי. בהודעה נכתב גם שלדעת מדינות העולם "כיצד ניתן לסמוך על המיליציות והגדודים שמשתמשים באלימות והורגים ברחוב, בשמירה על חייהם של העצורים?"

השליט הצבאי של סודאן, עבד אל-פתאח אל-ברוהאן, הסביר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בח'רטום בירת סודן את האירועים שהובילו להפיכה. בורהאן סיפר כי הכוחות החמושים חשו בהסתה מצד הכוחות האזרחיים בהנהגת המדינה נגדם. לדבריו, הפילוג בין הגורמים בתקופה האחרונה היה יכול להוביל למלחמת אזרחים. כוח החירות והשינוי, ארגון הגג שהיה שותף במהפכה ב-2019 והיה שותף גם במועצה הריבונית, לא הגיע להסכמה עם הכוח הצבאי על אף פתרונות שהוצעו לו.

בורהאן הוסיף כי ראש הממשלה, עבדאללה חמדוכ, עצור בביתו ומצבו טוב. לדבריו הוא בטוח ואינו נפגע, והוא ממשיך חיים רגילים ויחזור לביתו. הוא הוסיף כי המעצר היה לטובת ביטחונו של חמדוכ. כך דווח ב'כאן חדשות'.

בורהאן מסר שייתכן שבהמשך יבחרו מספר עיתונאים שיתאפשר להם לראיין את חמדוכ. כמו כן, אמר בנוגע לתגובות הבינלאומיות להפיכה: "ראינו גינויים מאלו שאמרו שזו הפיכה צבאית וזה היה צפוי. אנחנו בסך הכל מנסים לתקן את דרך המעבר למשטר דמוקרטי. אנחנו נגן על המעבר הזה".

השליט הצבאי של סודאן, פרסם היום שורה של החלטות חדשות ובראשן פירוק של האיגודים המקצועיים בסודאן יום לאחר ההפיכה נגד שותפיו האזרחיים לשלטון. במקביל גורמי רפואה בח'רטום מדווחים כי אחד המפגינים שנפגע אתמול בעימותים עם כוחות הביטחון מת מפצעיו. לפחות שבעה בני אדם נהרגו ו-140 אחרים נפצעו במהלך העימותים ביממה האחרונה בין המפגינים שיצאו למחות נגד ההפיכה לבין כוחות הביטחון.

לשכתו של ראש הממשלה חמדוק קראה היום לשחרר אותו ואת שאר הבכירים שנעצרו. "לצעדים של אל-בורהאן אין שום קשר לאינטרס המולדת. ראש הממשלה עבדאללה חמדוק הוא המנהיג שבו מכיר העם הסודני והעולם. אין תחליף למחאות ברחוב ולשביתות עד שיושבו הישגי המהפכה" אך לעת עתה הוא לא שוחרר.

גורם במשרד הבריאות הסודני אמר ששבעה בני אדם נהרגו אתמול בעימותים בין מפגינים שזעמו על ההפיכה הצבאית לכוחות הביטחון. לפי הדיווחים עוד 140 איש נפצעו בעימותים ברחובות. המהומות נמשכו גם היום, כשמפגינים שמתנגדים להפיכה חסמו כבישים והבעירו צמיגים בבירה חרטום.

סודן הפיכה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד