י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כל המצילה נפש אחת מישראל

בת ה-15 זינקה והצילה את בן ה-70: "לקחתי פיקוד"

לאחר שהתמוטט על המדרכה וניצל ע"י נערה בת 15 מתנדבת במד"א שבמקרה הייתה במקום, ולקחה פיקוד, תוך שהיא מבצעת בו החייאה, הם מתיישבים לספר את שארע: "שמעתי מישהי צועקת שיש שם מישהו שהתמוטט"

בת ה-15 זינקה והצילה את בן ה-70: "לקחתי פיקוד"
בדיקת קורונה באמבולנס צילום: דוברות מד"א

לפני מספר ימים התמוטט שמואל לוי בן ה-70 על מדרכה בבת ים, עוברים ושבים ניסו מיד להגיש לו עזרה והזעיקו את מד"א, עד שלמקום הגיעה מתנדבת בת 15 של הארגון וניהלה את פעולת ההחייאה. 

הנערה ששמה מיה, סיפרה ל'חדשות 12' כי היא יצאה לחנות כדי לקנות משהו, "ואז שמעתי שמישהי צועקת שיש שם מישהו שהתמוטט על הרצפה". היא מתארת כי באופן אוטומטי היא רצה לשם "אמרתי לאנשים מסביב שאני מתנדבת במד"א, ולקחתי פיקוד. התחלתי בעיסויים עם הדפיברילטור ממפעל הפיס הסמוך, והדרכתי את האנשים סביבי מה לעשות". בינתיים הגיע הכונן, והאמבולנס שפינה אותו.

כשהנערה בת ה-15 סיפרה שהיא מתנדבת במד"א חודש בלבד, היא נשאלה מאיפה היא גייסה את האומץ והידע לגשת ולהחיות בנאדם שמונח על הרצפה? - את זה היא ניכסה לכך ש"בכיתה ט' אנחנו עושים קורס של יותר מחצי שנה, שבו רק המובחרים עוברים".

עוד היא סיפרה כי היו לה מספר החייאות עד היום, "אך זאת הייתה מיוחדת, כי לא הייתי אז במשמרת". לסיום היא התייחסה לשלמה שישב לצידה "אני מאוד שמחה לראות אותו פה איתי, עומד, נושם ומתפקד כמו שצריך עם המשפחה שלו. ואני מאוד שמחה שככה זה נגמר טוב". 

שמואל, שחייו ניצלו סיפר כי "בזכותה, בזכות הקדוש ברוך הוא, ובזכות הצוות אני פה היום. אין מילים להודות, ליבי נרגש, באמת". 

 

 

התמוטט ניצל בנס החייאה מוצלחת מתנדב מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד