י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתקפה על כהנא

בכירי הרבנים הדת"ל נגד רפורמת הכשרות: "הרס"

בצל הדיונים בכנסת, בכירי רבני הציונות הדתית מפיצים הערב מכתב, בו הם מביעים, שוב, את התנגדותם הנחרצת לתוכנית לשינוי מערך הכשרות: "רק פגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל" | בנוסף, תקפו בחריפות את שר הדתות: "אין לו סמכות לשנות"

בכירי הרבנים הדת"ל נגד רפורמת הכשרות: "הרס"
רבנים בציונות הדתית צילום: נריה שנדורפי

"פגיעה קשה": בכירי הרבנים במגזר הדתי-לאומי יוצאים הערב (שלישי) במכתב חריף נגד רפורמת הכשרות, וגם נגד שר הדתות מתן כהנא, שמקדם אותה.

במכתב שמפיצים בכירי הרבנים המאוגדים בארגון 'רבני תורת הארץ', הם מביעים שוב את התנגדותם לתוכנית וטוענים שהיא תביא ל"פגיעה קשה" בצביון היהודי. עוד הם תוקפים את השר כהנא, שלטענתם הוא מחויב למפלגות שרוצות להפריד את הדת היהודית ממדינת ישראל.

"אנו קוראים לרה"מ ולכל הח"כים, להצביע נגד רפורמת הכשרות, שלא מוזילה את הכשרות ולא מיטיבה עם הצרכנים ויש בה רק פגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל", פתחו במכתבם. "רבים מאיתנו ישבו עם השר מתן כהנא והראנו כי אפשר לשפר ולייעל בתוך זמן קצר את מערך הכשרות באופן משמעותי".

"השר שמע את ההשגות שלנו ולא שינה דבר ממהות התוכנית, שמטרתה להרוס את הרבנות הראשית לישראל (כפי שמתפארים חברי הכנסת של ליברמן והשמאל)", הוסיפו הרבנים.

החתומים מספרים: "הבנו ממנו שאין לו סמכות לשנות, הוא מחויב למפלגות הרוצות לעקור את היהדות מארץ ישראל, שרוצות לטשטש את הזהות היהודית של מדינת ישראל ולהפוך אותה ל'מדינת כל אזרחיה'".

"אנו קוראים לציבור ולכל הרבנים, לא לתת יד ולא להיות שותפים להרס הכשרות במדינת ישראל ולפגיעה הקשה בצביון היהודי של מדינתנו", כתבו לסיום.

המכתב.

לפני כחודשיים, נפגש השר כהנא עם רבנים במגזר הסרוג, בניהם כמה שחתומים על המכתב, במטרה לרכך את התנגדותם לרפורמה ולהגיע להבנות. אך למעט שינויים קלים, הצדדים לא הגיעו להבנות.

במכתב הקודם שפרסם ארגון הרבנים בנוגע לרפורמה, הדגישו אז כי התוכנית צריכה להיות רק בהסכמת הרבנות הראשית, ועליה היו חתומים חלק מהרבנים.

הרבנים במגזר הדתי-לאומי שכן תומכים ברפורמה, הם הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, הרב אליעזר מלמד, רב הישוב הר-ברכה וכן רבני ארגון 'צהר'.

מתן כהנא מתווה הכשרות רבנים דתלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד