י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"למנוע חיבוק של אבא"

מסתמן: תבוטל המגבלה שפגעה באסירים החרדים

שב"ס צפוי לשנות את נוהל ביקורי המשפחות בכלא, שהתיר עד כה לארבעה בני משפחה בלבד להיפגש עם בן משפחתם | חבר הכנסת יעקב אשר, שטען כי הדבר פוגע במשפחות ברוכות ילדים, יזם דיון בוועדה לביטחון פנים של הכנסת | אשר: "איך אפשר למנוע מילדים חיבוק של אבא?" | נציגת שב"ס: "יש לנו כוונה לחזור לפקודת הביקורים ולא להגביל את מספר הקטינים"

מסתמן: תבוטל המגבלה שפגעה באסירים החרדים
אילוסטרציה, אסירים חרדים צילום: שב"ס

אסירים חרדים רבים שביקשו לפגוש בבני משפחתם, נתקלו במגבלה שהטיל שירות בתי הוסהר בשל התפרצות נגיף הקורונה: לפי פקודת השב"ס, לכל אסיר מתאפשר לפגוש ארבעה בני משפחה אחת לשבועיים בלבד. לטענת האיסירים החרדים, מדובר בפגיעה בזכיותיהם, מאחר ולרבים מהם משפחות ברוכות ילדים - מה שמונע מהם לפגוש חלק מילדיהם. כעת, בשל דרישתו של חבר הכנסת יעקב אשר, מסתמן כי שב"ס ישנה את הנוהל.

אתמול (שלישי) התכנסה הוועדה לביטחון פנים של הכנסת, לבקשתו חבר הכנסת יעקב אשר, בכדי לדון בנושא. "לא יהיה מצב שתגבילו את ביקורי ילדי האסירים, ותאפשרו רק ל-4 נפשות, כולל האישה לבקר אסיר. לא יכול להיות שבכל המדינה עסקים כרגיל ורק בשב"ס לא. אני מצפה שתודיעו לוועדה ביום ראשון על החלטה להחזיר את המצב לקדמותו, על פי פקודת בתי הסוהר, שאינה מגבילה מספר ילדי אסיר שבאים לבקרו", כך אמרה יו"ר הוועדה לביטחון פנים ח"כ מירב בן ארי לנציגי שב"ס שהגיעו לדיון.


אשר בדיון בכנסת//ארכיון

ח"כ יעקב אשר, מיוזמי הדיון אמר: "משפחה ממוצעת בישראל מונה 4 נפשות, אבל יש משפחות ברוכות ילדים במגזרים שונים. אם מגבילים את מספר המבקרים ל-4, משפחה נאלצת לעשות 'תורנות ביקור אבא' , ויוצא שילד לא רואה את אביו תקופה אורכה. הרי במפגש לא מתערבבים בין כולם, זו משפחה גרעינית. למה להגביל? דווקא הקשר המשפחתי הוא גורם חשוב בשיקום, איך אפשר למנוע מילדים חיבוק של אבא?".

"אי אפשר למנוע ביקורי ילדים אצל הורים", אמרה ח"כ גבי לסקי, שהייתה אף היא מיוזמות הדיון. "פקודת בתי הסוהר קובעת שמספר המבקרים הבוגרים לא יעלה על 3 ועל מספר ילדי האסיר הקטינים אין הגבלה, לא משנה כמה ילדים יש לאסיר. הביקורים קריטיים. אין להגבלה כל היגיון, גם לא רפואי".

כנרת צימרמן ראש ענף משפט מנהלי ופלילי בשב"ס אמרה בדיון כי "חשבנו שיהיה קשה לבקש ממשפחות לעמוד בתו ירוק. זו הכבדה קשה על משפחות עם ילדים, אז האיזון היה במספר המבקרים, כשיש הגבלה של 50 איש במקום סגור". 

ראש מחלקת האסיר בשב"ס, גונדר משנה אלונה זרזבסקי אמרה: "הביקורים מאד מהותיים. זה אוויר לנשימה לאסירים ועוזר לניהול הכלא כי זה מפחית לחצים. אחת לשבועיים אנו מקיימים הערכת מצב, וההערכה הבאה בתחילת השבוע הבא. ככל שנראה כרגע יש לנו כוונה לחזור לפקודת הביקורים ולא להגביל את מספר הקטינים".

 

אסירים חרדים שב"ס יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד