כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החשש מתאמת

רפורמת הכשרות אושרה בוועדה: 'כשרות פייק'

רפורמת הכשרות יוצאת לדרך ותעלה בקרוב לאישור המליאה בקריאה שניה ושלישית | השר מתן כהנא הודה לחברי האופוזיציה שהעלו 'תיקונים חשובים' | הח"כים החרדים תקפו בחריפות: "יום שחור, מאבדים אימון"

רפורמת הכשרות אושרה בוועדה: 'כשרות פייק'
השר כהנא בדיון על רפורמת הכשרות צילום: דני שם טוב. דוברות הכנסת

בתום ימים ארוכים של דיונים סוערים, הוועדה המיוחדת לענייני דת בראשות יוליה מלינובסקי אישרה הבוקר (רביעי) את רפורמת הכשרות לקראת השלמת החקיקה באופן סופי באישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

במהלך הדיונים הסוערים נכנסו כמה וכמה שינויים, ביניהם גם כמה שינויים לדרישת הנציגים החרדים בוועדה, אחרי שגם אתמול ניסו לעכב את העברת החוק אך ללא הצלחה ואלפי ההסתייגויות שהוגשו נדחו, אם כי את חלקם קיבלו.

עיקרי החשש מהרפורמה הוא מסלול שלושת הרבנים, שיקבע כי כל שלושה רבנים יוכלו להעניק כשרות כאשר לרבנות הראשית לא תהיה שום סמכות לבטל או לקנוס את מי שעובר על ההלכה לטענתם בנושאי כשרות.

על פי החוק החדש הגופים יוכלו לפעול רק לפי בחירתם, עפ"י סטנדרט כשרות (תקן) שתקבע מועצת הרבנות הראשית או עפ"י סטנדרט שיקבעו שלושה רבנים בזמן שגם המועצות הדתיות יוכלו בעוד כחודשיים לתת כשרות בכל מקום בארץ ולא רק בערים אליהם שייכים.

השר מתן כהנא מסר תודה מיוחדת לחברי הכנסת מהאופוזיציה שלמרות התנגדותם הנחרצת לחוק, רבים מהם פעלו בענייניות ראויה לכל שבח והכניסו שינויים מועילים ותיקונים חשובים. "אני מתחייב בפניכם לעשות הכל כדי שתכנית הכשרות תשפר את שירותי הכשרות, ותחזק את מעמדה של הרבנות הראשית".

חה"כ אורי מקלב אמר לאחר אישור ההצעה: "זהו יום שחור. אתם אולי מסיימים פה, אבל כעת אני רק מתחיל את המלחמה, לצרכני הכשרות לא יהיה אימון וביטחון בכשרות. אנשים רעבו ללחם בגלל הכשרות, כשרות אין פה. לא ראיתם לעיניכם לא את זכויות האזרח ולא את זכויות הדת בארץ ישראל, החוק אולי עבר אבל אנחנו רק מתחילים כעת את המלחמה, נגיע לכל ילד במדינה ליידע אותו כי הכשרות שלכם הינה פייק מוחלט"

חה"כ יעקב אשר הגיב אף הוא להעברת החוק: "100 שעות דיוני הוועדה בהם השתתפנו הוכיחו מעל לכל ספק שמדובר ברפורמה שאין לה דבר וחצי עם הוזלת מחירים, להיפך. ימינה וישראל ביתנו מבצעים חיסול ממוקד למוסד הרבנות הממלכתי שהקים הרב קוק זצ"ל עוד בימי המנדט הבריטי. זהו חילול ד', מה שהבינו הגויים לא מבינים היום לצערנו בממשלת ישראל".

סיעת ש"ס מסרה בתגובה לאישור "רפורמת הכשרות": "זהו יום עצוב לעם ישראל, שבו אבן גדולה בחומת המדינה היהודית נופלת. המרחב הציבורי בישראל עומד להפוך ל"לא כשר". מאחורי ה"רפורמה" אין כוונה להיטיב עם צרכני הכשרות שעתידים לשלם ביוקר, אלא לזרוע חורבן ובלבול בתחום, ולפתוח שוק פרוע של ארגוני כשרות פיקטיביים שיכשילו המוני יהודים במאכלות אסורות. השר מתן כהנא הוא המוציא לפועל של ליברמן ומלינובסקי בדרך להחרבת הסטטוס קוו ופגיעה קשה במוסד הרבנות הראשית".

יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) אומר בתגובה לאישור רפורמת הכשרות בוועדה לשרותי דת "היום יום עצוב לזהותה היהודית של מדינת ישראל, היום אישרו בוועדה את הרפורמה בכשרות שתוצאתה היחידה תהיה מחיקת הכשרות והרס הכשרות הממלכתית, הכשרות שהעם בשדות נסמך עליה, וזוכה לאוכל כשר.

השר כהנא יחד עם שותפו הבכיר השר ליברמן, ויחד עם ארגון רבני צהר, יהיו רשומים בהיסטוריה היהודית כמי שהרסו את הרבנות הראשית לישראל שהקים אותה מרן הרב קוק זצ"ל, וכמי שהרסו את מערך הכשרות הממלכתית במדינת ישראל", הוסיף מעוז.

מתווה הכשרות מתן כהנא אורי מקלב יעקב אשר תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד