כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נכנעו ללחצים?

דיווח באיראן: טהראן מוכנה לנהל מו"מ ישיר עם אירופה

מקור איראני הכחיש את טענות שנשמעו בתקשורת האמריקנית לפיהן טהראן לא הייתה מוכנה לנהל משא ומתן עם אירופה, המקור שוחח עם כלי תקשורת איראנים המקורבים למשטר

דיווח באיראן: טהראן מוכנה לנהל מו"מ ישיר עם אירופה
מחאה באיראן צילום: רשתות חברתיות

סגן שר החוץ האיראני עלי באקרי ייפגש היום (רביעי) עם הנציג האירופי לשיחות הגרעין, אנריקו מור. השניים צפויים לדון בדרישת המערב לשוב ולחדש את שיחות הגרעין.

מקור המקורב למשא ומתן הגרעיני בבריסל אומר כי טהראן מוכנה לשיחות ישירות עם המדינות החברות באירופה, "בניגוד לטענות של כמה כלי תקשורת אמריקאים, איראן הודיעה רשמית על נכונותה לנהל משא ומתן עם מועצת הביטחון של האו"ם בטהראן או בבירותיהם", אמר המקור לתקשורת האיראנית. "מדינות אלו עדיין לא הגיבו להצעה של איראן", ציין המקור.

כזכור רוב מאלי, השליח המיוחד של ארה"ב לענייני איראן, אמר ביום שני האחרון, כי יש להיערך לאפשרות שאיראן לא תחזור להסכם הגרעין. "אף אחד לא רוצה בזה, אבל צריך להיערך לכך, לארה"ב יש כלים נוספים להתמודד עם האיום האיראני אם הדיפלומטיה תיכשל נשתמש בהם אם נצטרך".

איראן מנסה כבר תקופה ארוכה להתמודד עם המצב הכלכלי הקשה במדינה בת ה-83 מיליון תושבים, אזורים רבים באיראן נותרו ללא חשמל או מים, המשטר מדבר גבוהה גבוהה בתקשורת, אך יודע כי המצב קשה מאד. בשל המצב אנשים ייצאו לרחובות כמו ב-2019. מראות שהמשטר באיראן לא רוצה לראות.

 

הגרעין האיראני ארה"ב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד